Dette skjedde på MarTech-dagen

Vi gir deg en kjapp oppsummering av konferansen MarTech-dagen da vi samlet eliten innen markedsteknologi.

Med 300 personer i salen var interessen for relevant markedsteknologi upåklagelig. Som vanlig hadde vi satt opp et program bygget over lesten anslag, caser og fremtid. Intensjonen med konferansen var å treffe både geeken og den fremoverlente markedsføreren med innholdet.

Vi åpnet dagen med Mark Adams. Et svært engasjerende anslag for dagen. De som var der, vet at vi har våre ord i behold når vi i forkant omtalte Mark som en av de aller beste foredragsholderne du får oppleve. Mark Adams er en seriegründer og prisbelønt thought leader innen teknologi, underholdning og merkevarebygging. Han har jobbet med kjendiser og toppledere, og drevet merkevarevekst med stor suksess. Nå er han Senior Vice President og leder for innovasjon i VICE Media Group. 

Mark Adams på MarTech-dagen.

Dagens andre foredrag fikk vi av Nicholai Reinseth, Chief Experience Officer i Merkle. Han snakket om «Human First, tech second!» Vi vet jo at det blir veldig feil å starte med teknologien i digitale transformasjonsprosesser. Selvsagt er det menneskelige behov som er avgjørende for unike kundeopplevelser. 

Nicholai Reinseth fra Merkle.

Den neste delen av dagen var det vi gjerne kaller caser og inspirerende eksempler fra virkeligheten. Vi startet med et case fra RiksTV/Strim.  Silje Lysgaard Halvorsen fra RiksTV-Strim og Henrik Staib fra Merkle tok oss igjennom «Reisen fra «gammeldags» til personlig markedsføring ved bruk av data».

Satair leverer reservedeler til luftfartsindustrien. De har vært i en transformasjonsprosess lenge. Har både bygget en kommersiell plattform/markedsplass, men også endret hvordan kundene forholder seg til virksomheten. Kundens opplevelse og erfaring er i sentrum. Stikkord er innovative tjenester, datadrevet markedsføring og strategisk bruk av bla AI. Det var Michael Folkmann Schjerbeck fra Satair som tok oss igjennom dette caset. 

Da Telia kjøpte TV- og bredbåndsselskapet Get, med én million kunder, måtte selskapet tenke nytt og samtidig jobbe mer effektivt med CRM. Telias store endringsreise innen CRM: Samhandling mellom data, teknologi og mennesker ble fortalt oss av Sanna Emtinger fra Telia.

Dagens siste post på programmet var det Yngvar Ugland, divisjonsdirektør i DNB og ansvarlig for DNB New Tech Labs som stod for. På mange måter tok han sats der Mark startet i dagens påponingsforedrag. Tittelen på innlegget var Looking Ahead: Trends in Technology and CX.  Yngvar er DNBs og hele Norges første forbukerteknolog.

Del dette innlegget:

Les også