Både ANFO og WFA gjør regelmessig undersøkelser og studier. ANFO er en av ca 60 medlemsorganisasjoner globalt i WFA. Disse undersøkelsene gjøres noen ganger med basis i WFA sin globale database blant deres corporate medlemmer (P&G, Unilever, MasterCard etc.). Andre ganger gjøres det undersøkelser sammen med organisasjoner som ANFO med respektive feltarbeid i forskjellige markeder.
Prosjektet Media´s got talent? Dette er en global study som ser på utfordringer knyttet til å skaffe relevante ressurser til virksomheten. Dette er en study WFA har gjort sammen med MediaService.
Agency Roster Transformation er et annet prosjekt nylig gjort i regi av WFA. Dette prosjektet er gjort sammen med Observatory International. Dette prosjektet ser på forskjellige former for løsninger av markedsfunksjonen og byråoppsett i forhold til dette. Herunder Inhousing og trender. Hvilke modeller synes å være vanligst i forskjellige markeder?
Begge disse rapportene er tilgjengelig for ANFO sine medlemmer. Ønsker du å lese dem? Ta kontakt med din kontaktperson hos oss. Det er definitivt inspirasjon å hente i disse rapportene, også for norske markedsførere.