Alt om MarTech Awards

Her får du vite alt du trenger om den nye konkurransen MarTech Award og hvorfor du bør melde på ditt case.

MarTech Awards er konkurranse som hedrer den beste bruken av eksisterende markedsteknologi i kombinasjon med kreativt innhold. Konkurransen er nå åpen for å sende inn case og vi i ANFO gleder oss til å se hva dere har prestert det siste året.

Hva er MarTech Awards?

MarTech Awards er etablert fordi markedsføring og teknologi i stor grad går hånd i hånd. Effektiv markedsføring handler mye om bruk av riktig teknologi på riktig måte. Vi vil kåre de beste arbeidene og markedsaktivitetene som kombinerer teknologi og kreativitet på en sømløs måte. I MarTech Awards konkurreres det om metallene gull, sølv og bronse, og konkurransen legger lik vekt på strategi, kreativitet og resultat. 

Hvorfor arrangeres Martech Awards?

ANFO arrangerer MarTech Awards fordi vi er overbevist om at konkurranse får frem det beste i oss. Vi tror at denne konkurransen kan bidra til å løfte kvaliteten på arbeidet som gjøres i bransjen og ikke minst heve kunnskapsnivået. Å kunne dele kunnskap på tvers av byråer og bedrifter er en stor ressurs for alle som driver innen annonse- og markedsfgøringssegmentet.

Hvem kan melde seg på?

Alle aktører i bransjen er kan sende inn case til MarTech Awards. Det spiller ingen rolle om du kommer fra et stort eller lite byrå, er annonsør, teknologileverandør eller konsulent. Et godt case er et godt case uansett hvor det kommer fra. Vi mener at det er avgjørende å engasjere hele bransjen i en konkurranse. Det er ti forskjellige kategorier å konkurrere i som favner bredt slik at det er plass til alle.

Hvorfor skal du melde deg på?

Du skal melde deg på MarTech Awards fordi du liker å konkurrere og ikke minst fordi at du er opptatt av bransjens utvikling. Vi har en sterk tro på at Martech Awards er en nødvendig og riktig bidragsyter i det store kompetanseløftet i bransjen. Det å innkassere en premie i en slik konkurranse er selvfølgelig også motiverende!

Hvilke kategorier kan du konkurrere i?

  • B2C: Denne kategorien er uavhengig av bransje og her sender du inn din engasjerende og målrettede kampanje som retter seg mot vanlige forbrukere.
  • B2B: Denne kategorien er uavhengig av bransje og det er her du sender inn din målrettede og engasjerende kampanje som retter seg mot bedriftsmarkedet.
  • Kundeklubb / Lojalitetsprogram: Det er mange der ute som bygger kundeklubber i forskjellige former. Caser i denne kategorien kan handle om aktiviteter, bonusprogrammet i seg selv, incentiver brukt, oppsalg og mer salg ol. Sentralt er målet om å beholde og utvikle kunder og engasjere disse.
  • Non-profit: Dette er gjerne kommunikasjon som appellerer sterkt til følelser med en tydelig “trigger for action”. De aller fleste vil jo oppleve at aktørene bak har svært gode intensjoner. Her kan du sende inn dine beste jobber for non profit og veldedige organisasjoner, kulturaktører i bred forstand, foreninger generelt, utdanning ol.
  • E-post: Det er en krevende test å “overleve” en stadig mer overfylt innboks. Vellykket bruk av e-post handler gjerne om timing og relevant budskap som er skreddersydd til mottageren.
  • Søk: Her ser vi etter gode caser hvor søkeordsmarkedsføring og optimalisering er det sentrale, og ikke minst godt fundert i en krystallklar strategi.
  • Netthandel: Å sette opp en netthandelsløsning er ganske enkelt, men hvordan man skaper en god netthandelsopplevelse er mer utfordrende. Konkurransen blant tilbyderne er ekstrem. Hvordan har du satt opp din løsning? Er det enkelt å bevege seg rundt i butikken? Har du en enkel betalingsmodell? Hva med bytting og retur? Kort sagt hva har du gjort for å stå frem som en god og tidsriktig nettbutikk? Send inn ditt case og vis oss din geniale løsning.
  • Sosiale medier: I denne kategorien ser vi etter caser hvor skreddersydd datadrevet interaksjon skaper engasjement, og gode opplevelser med historiefortelling og kreativitet.
  • Data-basert innsikt: Det er sjelden mangel på data. Utfordringen er gjerne å oversette data til relevant innsikt og så bruke dette i markedsarbeidet. Vi tror at flere med fordel kunne fokusert på datakvalitet fremfor datakvantitet. Har du et fremragende case på dette?
  • Årets innovasjon: Denne kategorien er som seg hør og bør ganske åpen. Caser til denne kategorien kan være ny teknologi, bruk av teknologi på en ny måte, nye produkter, tjenester eller nye kommunikasjonsmåter. Vi gleder oss til å se bredden innenfor casene til årets innovasjon!

Har du jobbet med et case som passer inn i en eller flere av disse kategoriene? Da må du melde det på MarTech Awards nå! Frist for innsending av case er 1. november.

Regler

MarTech Awards 2022 er åpen for arbeider som har skjedd innenfor september 2021 frem til fristen.

Regler for innsending av case

Alle case sendes inn i Penetrace, og all tekst skrives direkte inn i portalen. Det skal ikke sendes inn Powerpoint/Keynote separat eller som vedlegg i Penetrace. 

I Penetrace skal du levere:

  1. Sammendrag av case (max 200 ord)
  2. Strategi (max 1000 ord)
  3. Kreativ løsning (max 1000 ord)
  4. Resultat (max 1000 ord)
  5. Last opp et representativt bilde for ditt case
  6. Laste opp eventuelle øvrige visuelle filer som hører til ditt case

Konkurranseavgift

Pris for innsending av case (ekskl. mva.):
ANFO-medlem: kr 4.500,-
Ikke-medlemmer: kr 5.500,-
Ved innsendelse av samme case i flere kategorier: 50% rabatt

Prisutdeling 1. desember

Prisutdeling og premiering til vinnerne i kategoriene skjer 1. desember på Ingensteds – vi gleder oss til å møtes til det vi tror blir vinterens hyggeligste bransjetreff og prisutdeling.

Påmelding til prisutdelingen åpner snart. I mellomtiden kan du lese mer om prisutdelingen her.

Vi i ANFO tror at kombinasjonen av kreativitet som virkemiddel og teknologi som premissleverandør gir de beste resultatene. Vi gleder oss til å se de beste, mest effektfulle bidragene i bransjen

Fredrik Pettersson, konkurranseansvarlig i ANFO

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin