ANFO Trash

Ny konkurranse - Trash blir den rebelske lillebroren til de øvrige prisene våre.

Mediebransjen er fullspekket av effektive kampanjer og vi lar oss både bevege og påvirke. Nylig har bransjens beste case blitt hedret i konkurransen ANFO Effekt, der det ble sendt inn 120 knallsterke case med solid kommunikasjonsarbeid. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at det også finnes mye slapt arbeid der ute.

– Vi ser stadig eksempler på lite gjennomtenkte kampanjer som tråkker i salaten – gjerne gang på gang. Når ANFO arrangerer konkurranser får vi ofte innspill fra medlemmene våre om at det hadde vært interessant med en kåring av de svakeste bidragene i den norske bransjen. Som kjent hører vi jo på medlemmene våre, og dermed så ANFO Trash dagens lys, sier Jan Morten Drange, daglig leder i ANFO. 

Kategoriene i ANFO Trash 2022

  • Slapp bruk av data
  • Platt kreativitet
  • Dårligste brukeropplevelse
  • Verste mangfold
  • Green eller pink washing 
  • Nedrig influencer-samarbeid 

Har du eksempler på en kampanje med høy putefaktor? Kommunikasjonsarbeid som gjør deg pinlig berørt eller som på andre måter feiler totalt? Da vil vi høre fra deg! Alle aktører i vår bransje kan sende inn case og en bredt sammensatt jury vil vurdere arbeider fra det foregående året, dvs. 2021. Frist for innsending av case er 1. mai.

– ANFO har en fin bukett med konkurranser, og ANFO Trash føyer seg inn i rekken med Effekt, Magnet Awards og MMM. Trash blir den rebelske lillebroren til de øvrige prisene våre. Denne konkurransen gir oss en sjanse til å løsne litt på snippen, se på vår egen bransje med et skråblikk og ikke minst bli enige om hvordan man ikke bør kommunisere, sier Håvard Kvernaas Bakken, Fagdirektør i ANFO.

Del dette innlegget: