Pr-anfo-pres-aw-2021-1024x500-1

WFA President`s Award til ANFO nok en gang

ANFO tok nok en gang med seg utmerkelsen WFA President´s Awards. Denne gang med tjenesten MarTech Stack-check.

Fra statuttene kan vi lese: The President’s Awards recognise initiatives that deliver an outstanding contribution to the marketing industry. They are awarded annually to projects run by national advertiser associations around the world that have helped advance the marketer’s agenda and made a real business difference. Initiatives were judged on being able to compellingly demonstrate that they had made a measurable impact in the last year.


ANFO fikk i år prisen for initiativet; ANFO MarTech Stack-check. Aldri før har annonsører brukt mer penger på MarTech og aldri før har det vært mer usikkerhet rundt akkurat disse investeringene. ANFO har den rådgivende kompetansen våre medlemmer trenger for å redusere usikkerhet og tilrettelegge for bedre valgprosesser. Her er ANFO er 100% nøytrale og objektive. Tilbudet, eksklusivt for våre medlemmer, styres av teknologi direktør Fredrik Pettersson som har vært avgjørende i utviklingen og etableringen av konseptet.

«Responsen har vært fantastisk. Det er tydelig at det er et sug etter objektiv kompetanse om markedsteknologi»
– Fredrik Petterson, direktør teknologi i ANFO

Årets vinnere utenom ANFO var våre venner i tilsvarende organisasjoner i USA, Frankrike, UK, Japan og Tyrkia. Samt en lokal spesialpris til Paraguay.

«The calibre of this year’s submissions just goes to show the extent and scale of brilliant initiatives being led by national advertiser associations around the world in support of marketers during the pandemic. My heartfelt thanks and congratulations to the teams behind these winning initiatives; you have truly been at the forefront of driving positive change at one of the most difficult times to be in business», sier Raja Rajamannar, WFA President og Chief Marketing and Communications Officer at Mastercard.

«You have truly been at the forefront of driving positive change at one of the most difficult times to be in business»
– Raja Rajamannar, WFA President og Chief Marketing and Communications Officer, Mastercard

Det er fjerde gang på fem forsøk og fem år at ANFO vinner. Det er selvsagt en fantastisk påskjønnelse i et merkelig år. Det er 60 foreninger i WFA systemet og dermed et godt beite å konkurrere i. I tillegg til ANFO er det gjerne de store organisasjonene fra USA, UK og Frankrike som markerer seg hyppigst i denne konkurransen.

«Vi er strålende fornøyde med å bite så godt fra oss så hyppig. Det er tydelig at vi kan utvikle gode tjenester og produkter som også anerkjennes internasjonalt. WFA President Raja Rajamannar er intet mindre enn en legende blant internasjonale markedsførere. Når han går god for en case som det vi her har sendt inn er det tillatt å være stolte. Våre internasjonale venner gir oss mye inspirasjon og utrolig mye læring! Men utfordringene er ofte de samme og i høyeste grad globale.», sier Jan Morten Drange.

«Prisen deles normalt ut på WFA Global Marketer Week, den årlige uken hvor markedsførere fra hele verden, og annonsørforeninger som ANFO møtes. I år som i fjor skulle den blitt arrangert i Singapore, men gitt situasjonen ble den avviklet digitalt på Zoom. Ingen Singapore Sling feiring på The Raffles Hotel altså, men her var vi i samme båt med hele WFA familien.» sier Jan Morten Drange

Om WFA
The World Federation of Advertisers (WFA) makes marketing better by championing more effective and sustainable marketing communications. It is the voice of marketers worldwide, representing 90% of global marketing communications spend – roughly US$900 billion per annum.

WFA connects the world´s biggest brands and national organizations like in more than 60 markets, bringing together tens of thousands of brands at local level. Together, they create a global network which offers a unique source of leadership, expertise and inspiration.

Saken er også omtalt i media:

Kampanje – ANFO får internasjonal heder: – Lov å være stolte
Kom24 – Gjev internasjonal pris til ANFO

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker