Magnet Awards kårer de beste arbeidene innen employer branding og rekruttering for foregående år. Årets frist for caseinnsendelse er den 26. april.
Juryen er satt og består av en blanding mellom arbeidsgivere, media og byråer som jobber tett med faget. Jurygeneral er Hans Petter Stub i Whydentify.
– Som alltid søker vi etter en blanding mellom de som jobber operativt med employer branding ute hos arbeidsgivere, byråfolk som har en mer kreativ tilnærming og folk fra media, sier Hans Petter.
Nyhet: Årets employer branding-talent
Juryen skal vurdere bidrag innen seks ulike kategorier, som inkluderer årets kampanje overfor studenter, årets tiltak overfor egne medarbeidere, åpen klasse og årets helhetlige employer branding. Bidragene vurderes ut ifra tre kriterier, nemlig effekt (50 %), strategi (25 %) og kreativitet (25 %).
– Nytt av året er at vi også skal kåre årets employer branding-talent, forteller Trygve Tellefsen i ANFO, som har ansvaret for gjennomføringen av Magnet Awards. Vi ønsker innspill til fabelaktig flinke folk som har bidratt til at employer branding som fag har fått økt anerkjennelse, enten internt i egen virksomhet eller i bransjen.
Årets jury
Hans Petter Stub, Head of employer branding i Whydentify
Virginie Bachelet, Head of employer branding i Equinor
Ingrid Bexrud, leder for rekruttering i Mesta
Ellen Jorunn Bergem, leder employer branding og rekruttering i Obos
Hilde Tank-Nielsen, Senior Advisor Communications hos Forsvarsmateriell
Carlo Duraturo, Global Account Director i Universum
Andreas Hatlevik, leder rådgivning og innholdssalg i Dagens Næringsliv
Katrine Øyvåg, fagansvarlig employer branding i HyperRedink
Cecilie Faye, Managing Director i MediaPlus
Rune Skrindo, ansvarlig nye inntekter i Amedia
Svein Henrik Hansen, salgsdirektør FINN Jobb
Megan Strand, Brand Director i Sopra Steria
Anne Gro Kjørstad, Manager HR services i Kongsberg Gruppen