Med Innsiktsprisen ønsker vi å hedre noen som åpenbart ikke har hatt flaks, men hvor en effektiv kreativ idé har hatt sitt utspring i et godt strategisk innsiktsarbeid, der man virkelig har forstått markedet og forbrukerne. Det er mye godt innsiktsarbeid i årets ANFO Effekt, og det var jevnt mellom flere meget gode kandidater. Til syvende og sist skulle vi dog kåre kun én vinner.
Det er en sann ære å tildele årets Innsiktspris fra Kantar til Grilstad for caset ««Bruk av category entry points og distinctive assets for økt salg»!
Vi gratulerer Grilstad, RED dentsu X og POL med årets Kantar Innsiktspris!
Juryens begrunnelse
Årets vinner satte seg ambisiøse mål for å snu en negative utvikling og ta tilbake sin markedsposisjon. For å få til dette var man helt avhengig av bruk av data og presis innsikt. Sentralt stod erkjennelsen av at det ikke hjelper med en godt kjent merkevare når den ikke trigges i de viktigste brukssituasjonene. Innsikten har vært helt sentral i utforming av strategi, taktikk, formidling av budskap og utforming av klart definerte mål. Resultatene som er skapt er imponerende.
