ANFO_Effekt_Kantar_innsiktspris_2_1024x500
– Vi i Kantar er stolte over å hvert år kunne dele ut Innsiktsprisen, forteller Ingvar Sandvik i Kantar.

Kantars Innsiktspris 2020 til Grilstad

I tradisjonen tro deler Kantar ut sin egen Innsiktspris. Vinneren 2020 er Grilstad.

Med Innsiktsprisen ønsker vi å hedre noen som åpenbart ikke har hatt flaks, men hvor en effektiv kreativ idé har hatt sitt utspring i et godt strategisk innsiktsarbeid, der man virkelig har forstått markedet og forbrukerne. Det er mye godt innsiktsarbeid i årets ANFO Effekt, og det var jevnt mellom flere meget gode kandidater. Til syvende og sist skulle vi dog kåre kun én vinner.

Det er en sann ære å tildele årets Innsiktspris fra Kantar til Grilstad for caset ««Bruk av category entry points og distinctive assets for økt salg»!

Vi gratulerer Grilstad, RED dentsu X og POL med årets Kantar Innsiktspris!

Juryens begrunnelse

Årets vinner satte seg ambisiøse mål for å snu en negative utvikling og ta tilbake sin markedsposisjon. For å få til dette var man helt avhengig av bruk av data og presis innsikt. Sentralt stod erkjennelsen av at det ikke hjelper med en godt kjent merkevare når den ikke trigges i de viktigste brukssituasjonene. Innsikten har vært helt sentral i utforming av strategi, taktikk, formidling av budskap og utforming av klart definerte mål. Resultatene som er skapt er imponerende. 

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker