Under den digitale prisutdelingen i ANFO Effekt 18. mars, ble Bauer Medias Merkevarepris delt ut for andre gang. «Prisen går til det ANFO-effektcaset som kan vise til de sterkeste merkevarebyggende resultatene gjennom langsiktig og konsistent markedsarbeid», forteller Anette Heier White i Bauer Media. Juryen har bestått av Anette Heier White, Therese Kjeldstad og Roger Løvseth i Bauer Media.

I «finalen» sto det mellom tre meget sterke case:
→ Olivero – En smakfull snuoperasjon (Mills)
→ Sikkerhet – En sikker vinner (Telenor)
→ Stjel våre ansatte (McDonalds, OMD og Nord DDB)
Juryens begrunnelse:
Årets vinner av Bauer Medias Merkevarepris illustrerer på en inspirerende og kreativ måte hvorfor og hvordan merkevarebygging har vært vesentlig for å bygge mental tilgjengelighet og deretter fysisk handling. Caset viser til svært god effekt av å flytte fokus fra kortsiktige salgsaktiviteter direkte knyttet til produktene vinneren selger, til emosjonelle faktorer som snakker til målgruppens hjerter. Spesielt imponerende er dette fordi vinneren opererer i en konkurranseintens bransje preget av et kortsiktig fokus på pris og produkt og hvor fysisk distribusjon betyr mye. Juryen er imponert over det oppsiktsvekkende og kreative konseptet vinneren har presentert og ikke minst innsiktsarbeidet som ligger til grunn for konseptet. Vi gratulerer McDonalds, OMD og Nord DDB – Stjel Våre Ansatte – med Bauer Medias Merkevarepris.
Vi gratulerer McDonalds, OMD og Nord DDB med Bauer Medias Merkevarepris.
