Se video!

ANFO Teknologiradar #3: Hva er kontekstuell annonsering?

God markedsføring handler om å annonsere mot riktig målgruppe, til rett tid og i riktig kanal.

Hva med digital annonsering etter tredjeparts-cookien? Mange etablerte virksomheter vil møte store utfordringer i fremtiden. Det vil åpne opp for helt nye muligheter. Jeg tar en prat med Tomas Torgersen i Kobler om hvordan de «kobler sak og annonser» uten bruk av tredjeparts cookiedata. Vi ser også på flere gode case og tall på effektiviteten.

Hva er egentlig kontekstuell annonsering? Veldig enkelt fortalt handler kontekstuell annonsering om å treffe riktig innhold/artikler som man ønsker at annonsen skal plasseres inntil. Det vil si å målrette annonsen mot innhold i stedet for til bruker. Se videoen ovenfor for en mer inngående forklaring.

Hva er Kobler? Et lite, uavhengig miljø med analytiske teknologer og kloke kommunikatører. De samarbeider med landets største mediehus, og hjelper annonsører med å plassere konkrete og kreative budskap i relevante redaksjonelle miljøer.

Hva er tredjeparts cookiedata? Informasjonskapsler fra tredjeparter som muliggjør leverandører og samarbeidspartneres innsamling av brukerdata på en nettside. Teknologien brukes til å analysere og målrette kampanjer.

Lurer du på noe? Ta gjerne kontakt med meg: fredrik@anfo.no eller Tomas på Kobler: tomas@kobler.no


Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker