Trygve_Backstage_1024x500_v1

Slik jobber vi med digitale eventer

Relevant innhold og kvalitet viktige faktorer når vi skal gjennomføre våre eventer.

Derfor har vi valgt å spille inn flere av våre digitale arrangementer på forhånd før de slippes til publikum. I denne posten deler jeg litt om hvordan vi går frem når vi utarbeider eventene våre.

Planleggingsfasen

 Vi starter alltid med å planlegge tematikken, sette opp rammer for eventet og vurdere lengde. Alt vurderes basert på potensielt innhold. Vi gjør grundig research i forkant og lager et oppsett med det innholdet vi mener bør være med, og starter jobben med å finne relevante personer til å formidle dette.

Når vi har funnet foredragsholderne går vi sammen for å justere innhold, slik at foredragsholderne kan legge sitt personlige preg på innholdet og sørge for at det blir optimalt.

Videre planlegges alt med studio, og her samarbeider vi med RedAnt og deres Streamstudio i Sandvika. Det blir opparbeidet en god kjøreplan for å sikre en effektiv og optimal produksjon og innspilling. Alle foredragsholdere blir nøye briefet på oppsett, slik at de er godt forberedt til innspillingen.

Innspilling

Målet er at alt skal være så naturlig og ekte som mulig, slik det ville vært på en fysisk konferanse. Ved ankomst til studioet blir vi tatt imot av teknikere som briefer hver enkelt foredragsholder. Alle følger kjøreplanen, slik at vi er effektive og aldri mange personer i samme rom. Foredragsholdere følger oppmøtetid og gjennomføringstid. Vi beregner alltid minimum 30 minutt til briefing og forberedelser på stedet per foredragsholder, og har god tid til hver presentasjon. Selv om målet alltid vil være å få foredraget på «one-take»

Foredragsholder ser sine notater og presentasjon på egen skjerm. RedAnt sine tekniker sitter i eget teknisk rom, og holder dialog med de involverte via høyttalere i studio, eller in-ear.

Etter alt er ferdig innspilt starter etterarbeidet med en gang. Vi spiller inn ca 5-7 dager før «live» slik at vi er sikre på at innholdet er «ferskt» og relevant når det slippes.

Anfo.no og ANFO TV

Siden 2008 har forbrukere blitt vant med streaming og at man kan se ting når det passer dem, og vi ser ingen grunn til at digitale eventer i vår bransje skal være noe annerledes.

Derfor lanserte vi ANFO TV i 2020. En on-demand tjeneste hvor vi legger ut alt vi gjør, og som medlemmene bruker når det måtte passe dem.

Vi arbeider med en «slipp-tid» og at vi går live fra et visst klokkeslett, men alle seere står fritt til å se når det måtte passe. De som har meldt seg på mottar et passord til det aktuelle eventet. Alle eventer med flere foredrag blir satt opp i en automatisk spilleliste, hvor seerne kan bytte på rekkefølgen, og se alt innholdet etter eget ønske.  Dette gjør vi for å sørge for at alt er på seerens premisser.


Takk til RedAnt for produksjon

Del dette innlegget:

Les også