brev_3

Åpent brev til Google og Facebook

Utfordringer vedrørende CRM-matching.

Til:
Facebook Norway AS ved Rune Paulseth
Google Norway AS ved Sofia Bergendorff og Leonard Kongshavn

ANFO har ca. 250 medlemsbedrifter som omfatter store deler av annonsørene i Norge. Samtlige av våre medlemmer ønsker å fortsette å bruke deres produkter innen CRM-matching, men pt. kan vi ikke anbefale våre medlemmer å gjøre dette.

Som dere er kjent med ligger utfordringen i overføringen av personopplysninger til USA, jf. Schrems II. For produktene Customer Match (Google) og Customer List Custom Audiences (Facebook) fremstår det som enkelt å lage tekniske løsninger som forhindrer at opplysninger om EU-borgere slipper ut av EU.

Vi ønsker en konstruktiv dialog vedrørende dette slik at vi på nytt kan anbefale våre medlemmer å benytte de nevnte produktene. Vi ser frem til å høre fra dere.

Inntil vi snakkes; Ha en riktig god jul- og nyttårspause.

Med vennlig hilsen

Carsten Gunnarstorp, advokat
Jan Morten Drange, administrerende direktør
ANFO – Annonsørforeningen


Kopi til: Datatilsynet

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker