brev_3

Åpent brev til Google og Facebook

Utfordringer vedrørende CRM-matching.

Til:
Facebook Norway AS ved Rune Paulseth
Google Norway AS ved Sofia Bergendorff og Leonard Kongshavn

ANFO har ca. 250 medlemsbedrifter som omfatter store deler av annonsørene i Norge. Samtlige av våre medlemmer ønsker å fortsette å bruke deres produkter innen CRM-matching, men pt. kan vi ikke anbefale våre medlemmer å gjøre dette.

Som dere er kjent med ligger utfordringen i overføringen av personopplysninger til USA, jf. Schrems II. For produktene Customer Match (Google) og Customer List Custom Audiences (Facebook) fremstår det som enkelt å lage tekniske løsninger som forhindrer at opplysninger om EU-borgere slipper ut av EU.

Vi ønsker en konstruktiv dialog vedrørende dette slik at vi på nytt kan anbefale våre medlemmer å benytte de nevnte produktene. Vi ser frem til å høre fra dere.

Inntil vi snakkes; Ha en riktig god jul- og nyttårspause.

Med vennlig hilsen

Carsten Gunnarstorp, advokat
Jan Morten Drange, administrerende direktør
ANFO – Annonsørforeningen


Kopi til: Datatilsynet

Del dette innlegget:

Les også