Se video her ovenfor!

Når kundeservice går viralt!

De får voldsomt med engasjement fra sine følgere. Hva er strategien bak? Lønner det seg, og hvordan jobber kundeservicen til Altibox?

Når kundeservice er ute og informerer, er det ofte at de må fortelle om utfordringer, problemer og at ting ikke funker som de skal. Dette kan selvsagt skape både frustrasjon og irritasjon hos kunder, og det kan være lett å få kritikk, særlig på sosiale medier. 

I samarbeid med SAS Institute vil vi i ANFO løfte frem noen suksesshistorier. Først ut er Altibox og deres arbeid med kundeservice på sosiale medier. De klarer å skape en facebook-post om driftsstans om til fredagsunderholdning, og får voldsomt med engasjement fra sine følgere. Hva er strategien bak? Lønner det seg, og hvordan jobber kundeservicen til Altibox?

Foredragsholdere: 

Kjell Arild Nielsen – Senior Digital Manager, Altibox
Michael Sivertsen – Senior Kundeveileder, Lyse Dialog AS

Strategi, takt og tone for Altibox’ sosiale medier-suksess!

Internjet! Senior Digital Manager Kjell Arild Nielsen tar oss med bak kulissene og deler strategien til Altibox på Facebook. 

Kjell Arild er en av hjernene bak Altibox sin sosiale medier-satsing,  en satsing som har ført til flere sosiale medier priser og elleve år på toppen av lista av EPSIs kundetilfredshetundersøkelse. Med tall og analytisk tilnærming begynte han i 2011 å overvåke og lage strategier for hvorfor og hvordan Altibox skulle være tilstede. Hurtig respons og god dialog med kundene i sosiale medier er blitt et varemerke for Altibox.

Til daglig er Kjell Arild å se i Altibox-gangene, ofte oppslukt av de siste tallene på sosiale medier, og gjerne iført en snodig t-skjorte, med en tekst som får en til å trekke på smilebåndet. 😉

Hvem sier at kundeservice må være kjedelig? Noen ganger må det være lov å leke litt. 

Kundeveilederne hos Altibox har nærmest fått frie tøyler på sosiale medier. Dét tilfredsstiller kundene. 

Kundebehandler Michael Sivertsen svarer deg med glimt i øyet. 😉

Michael er en av #hverdagsheltene som jobber som kundebehandler hos Lyse Dialog AS. Her bruker han humor i den reaktive oppfølgingen av kunder – og det funker! Hør mer om hans elleville svar på sosiale medier, erfaringer og hvordan han bruker humor i oppfølgingen av kundehenvendelser. 

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker