IMG_2425 (1) redigert_crop
På grunn av koronasituasjonen var noen tilstede fysisk og flere andre deltok på samlingen digitalt.

Antall Godkjente Callcentere øker

I samarbeid med Virke har Anfo i flere år drevet selvreguleringsordningen Godkjent Callcenter. Aktuelle medlemmer til ordningen er både kundesentre og bedrifter som driver salg på utgående telefonsamtaler. Medlemstallet er 31 bedrifter og stadig økende.

Ordningen bidrar til høyere grad av seriøsitet i bransjen og derigjennom sikres fremtidige verdier som god kundebehandling og sikre arbeidsplasser. Godkjent Callcenter var en plattform for arbeidet med å nedkjempe lovendringsforslaget fra 2016 om krav til samtykke for å kontakte eksisterende kunder pr. telefon. I dag er det mange innkjøpere av callcentertjenester (både inngående og utgående) som stiller krav til at leverandøren skal være et Godkjent Callcenter.

Møte i Godkjent Callcenter

Vi har jevnlige møter for erfaringsutveksling og faglig påfyll. På møtet den 27. oktober var det revisjon av bransjenormene som var på agendaen sammen med en gjennomgang av status for ordningen. Den nye logoen ble også introdusert ved utdeling av nye oppdaterte diplom.

Er du interessert av å vite mer om godkjenningsordningen, ta kontakt med Carsten Gunnarstorp i ANFO: carsten@anfo.no

Del dette innlegget: