Schrems 2 dommen og digital markedsføring. Nå er vi alle lovbrytere.

Vebjørn Søndersrød beskriver i denne presentasjonen dommen, risikoen for annonsører og byråer, og hvilken betydning dommen får på kort og mellomlang sikt

Schrems II-dommen, avsagt av EU-domstolen i sommer, er dramatisk og hindrer lovlig bruk av amerikanske tjenester der personopplysninger behandles i USA. Eller, kan det virkelig være slik? Dommen får betydning for stort sett all bruk av AdTech, kjøp av bla Google og Facebooktjenester samt all bruk av pixels og cookies. Hva skjer nå?

Vebjørn Søndersrød
Advokat og partner i Advokatfirmaet Ræder

Vebjørn Søndersrød beskriver i denne presentasjonen dommen, risikoen for annonsører og byråer, og hvilken betydning dommen får på kort og mellomlang sikt. Vebjørn har i mange år jobbet med norske og utenlandske bedrifter innenfor markedsføringsrett, personvernrett, GDPR og immaterialrett. Vebjørn og avdelingen hans har løpende saker under Forbrukertilsynet og Datatilsynet.

Her kan du lese en kommentar Vebjørn har skrevet sammen med Jan Morten Drange i ANFO.

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker