Markedsundersøkelser er viktig for alle oss som driver med markedsføring. I vår bransje gjøres det flere undersøkelser hvor annonsører, eller kundene, skal vurdere sine byråpartnere. Kantar og Kampanje har i mange år gjort omdømmeundersøkelsen Byråprofil mens svenske Regi og Dagens Næringsliv i noen år har gjort kundetilfredshetsundersøkelsen Årets byrå.
ANFO har flere ganger tidligere uttalt seg om konkurransen mellom disse undersøkelsene. Les kommentar i Kampanje HER
For oss er det viktig at grunnarbeidet er riktig og at utvalgene er representative og solide. Derfor oppfordrer vi våre medlemmer til å svare på årets Byråprofil nå. Derfor kommer vi også til å oppfordre våre medlemmer til å svare på Årets Byrå når den skal i felt.
Kantar gjennomfører nå, faktisk for 31. gang Byråprofil i samarbeid med Kampanje. Undersøkelsen omfatter en rekke byråtyper og er en viktig temperaturmåler for hele bransjen. Bli med på undersøkelsen og vit at dine vurderinger og synspunkter er med som grunnlag for ulike byråers omdømme i markedet.
Selve undersøkelsen vil ta 5-10 minutter å besvare. Litt avhengig av hvor mange byråer du kjenner og vurderer. Resultatene av årets Byråprofil blir offentliggjort på Byrådagen som arrangeres av Kantar og Kampanje i november.