Her kan du se hele presentasjonen som Håvard holdt på Latter.

Den Store Annonsørrapporten 2020 er her

Få med deg årets rapport, full av innsikt og fakta!

ANFO jobber kontinuerlig med å fremskaffe og tilrettelegge kunnskap om hvordan markedsførere tenker og jobber. Dette gjør vi for å støtte våre medlemmer og løfte viktige bransjespørsmål. Kunnskap og innsikt er avgjørende for å fatte de riktige beslutningene.

Etter å ha gjennomført denne analysen i flere år vet vi at rapporten inneholder fakta mange i bransjen gleder seg til. Spesielt i et år preget med så stor usikkerhet som i år vil vi tro! Innsikt og fakta er da godt å ta med seg inn i fortsatt ruskete farvann.

Annonsørrapporten 2020 - presentert.
Årets undersøkelse ble presentert for første gang på DSAD i oktober.

Den Store Annonsørrapporten 2020 gir et bilde av hvordan du og dine bransjekollegaer ser på markedsbudsjetter, virkemidler, medieutvikling og samarbeidsrelasjoner. I dag og i fremtiden. Vi vet at tilsvarende rapporter fra tidligere har blitt brukt som bakgrunn for både omorganiseringer og bedriftsetableringer.

Usikkerhet preger planleggingen for 2021

De økonomiske effektene av covid-19 skaper stor usikkerhet, noe som tydelig merkes i planleggingen for neste år. Vi er også klar over at svarene i årets undersøkelse nok er preget av de eksepsjonelle omstendighetene vi alle har levd med i år. Hele rapporten må således leses med covid-19-utbruddet som bakteppe.

Mange kutter i medieinvesteringene

En av hoved innsiktene i årets rapport er at mange aktører kutter i medieinvesteringene og bruker enda mer i egne kanaler. Fjorårets lille paradoks var at mange opplever store vanskeligheter med å måle effekten. Dette gjelder i høyeste grad fortsatt.

Vår verden er i forandring. Skal vi lykkes i fremtiden, noe vi antar og håper at de fleste har planer om, vil det være avgjørende å ha vilje og evne til nettopp å endre seg. Sannsynligvis raskere og hyppigere enn noensinne tidligere.

Den Store Annonsørrapporten 2020 får du ved å ta kontakt med Thomas Rønnerud på mail!

Lykke til i en spennende fremtid!

Del dette innlegget:

Les også