OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ANFO lanserer: ANFO Tech Radar

ANFO Tech Radar er et verktøy som skal gi deg en oversikt og forståelse innen MarTech generelt og  AdTech  spesielt. 

En rekke teknologier og programverktøy brukes i dag for å gi markedsføreren optimal avkasting på de markedsinvesteringer som gjøres. Eksempler vil være CRM-verktøy, forskjellige markeds automatiseringsverktøy, verktøy for webanalyse, plattformer for bruk av sosiale media, systematisering av kundedata og plattformer for programmatiske annonsekjøp.  

Forståelse for disse teknologiene og ikke minst evne til å bruke disse verktøyene er svært viktig for dagens markedsfører.  

ANFO sin Tech Radar skal hjelpe våre medlemmer med å skaffe seg den kompetansen du trenger. Her deler vi fagartikler, utvikler guider og retningslinjer, setter opp skoler og  webinarer, deler
in-debth technology reviews, video og  podcasts osv. 
Vi setter fokus på  MarTech  og AdTech  i ANFO sine nettverksgrupper og på våre eventer. 

Apple ITP og lansering av iOS 14 med en rekke nye sikkerhets og personverninnstillinger

ANFO Tech Radar kommer til å starte med flere fagartikler om Apple sin ITP og lanseringen av iOS 14. Her kommer Apple med en rekke nye sikkerhets og personverninnstillinger. Vi ser på hvordan dette vil påvirke oss som markedsførere.

Vil 5G og IoT revolusjonere våre liv og vår digitale markedsføring?

Driver du med markedsføring lurer du helt sikkert på hva denne teknologien egentlig vil bety. Er 5G en litt raskere versjon av 4G eller er dette en game changer uten sidestykke? Vi kommer med en rask guide for hva 5G vil bety for morgendagens markedsføring.

New York Times kunngjorde nylig at de kommer til å fase ut bruk av tredjepartsdata i direkte kjøp innen utløpet av 2021.

NYT vil slutte å bruke tredjepartsdata for målrettet annonsering etter 2021. Hvorfor betyr det noe for oss? Tredjepartsdata som blir samlet inn fra trafikk på andre nettsteder fases nå ut av annonseøkosystemet rett og slett fordi det bryter krav til dagens personvernregler som eksempelvis GDPR. Store publikasjoner satser nå på egne førstepartsdata som de selv samler inn fra sine brukere.

Utviklingen går fort og endringer vil skje løpende. Vi vil diskutere personvern, databruk og kvalitet, 100% synlighetsmålinger, fraud detection, vCPM (synlig CPM), personalisering av prediktivt innhold, automasjonsteknologi, aktuelle leverandører, tilbydere osv.

Fredrik Pettersson
Fagdirektør teknologi
ANFO

Del dette innlegget: