Sommer_lesing_JM_2_1024x500

Medietips for sommeren

Sommeren er her og mange av oss går ut i flere ukers ferie. Dermed får vi markedsførere også mer tid til å lese oss opp på det vi liker best; favorittfaget markedsføring. Våre fagpersoner i ANFO hjelper deg gjerne i gang ved å dele sine aller beste lesetips. Først ut er Jan Morten Drange:

Jeg er storkonsument av bransjerelaterte nyhetsbrev.

Gjennom jobben har jeg kommet i kontakt med, og blitt kjent med, kompetansemiljøer over hele verden. Gode nyhetsbrev fra The Drum, Contagious, System1, TrinityP3 og WFA prioriteres. For ikke å glemme ID Comms som også har en ukentlig videoblogg; MediaSnack.

Ellers har jeg for øyeblikket litt Teams/Zoom fatigue. Som mange andre vil jeg tro! Toner ned webinarene nå i sommer. Podcaster er det også andre som er mye flinkere å få med seg enn meg. Men noe blir det jo. Jeg liker å ha musikk både på øret og rundt meg. Så mye som mulig faktisk.

I leseavdelingen er to av mine favoritter The Economist og Monocle. Tar også med meg musikkbladet Uncut hvis det passer seg. Har alltid lest mye men langt fra bare fag. Har akkurat lest Showtime av Henrik Langeland. For å sette stemningen leste jeg både Wonderboy og Fyrsten igjen i forkant. Dette er vår tid og vår bransje. Tidsånden, namedroppingen, ja hele settingen er bare fornøyelig. Og det kan trygt kalles fag!

Gi meg ellers en god krim. Tre av Harlan Coben sine bøker har også blitt miniserier på Netflix. To av disse er sett og anbefales. Av favoritter ellers må nevnes Andre Brink og boken Act of Terror og ikke minst Nick Hornbys High Fidelity. Hiver på nok en Hornby-bok avslutningsvis. Boken 31 Songs er 31 korte essays med utgangspunkt eller inspirasjon i 31 låter. Alt fra Springsteen til Røyksopp og Teenage Fanclub. En bra combo for oss som liker både bøker og musikk.

God lesing!

Del dette innlegget: