Vi opplever utfordrende dager. Korona viruset har snudd opp ned på vår verden med bl.a. store reduksjoner i reklame- og markedsføringsinnsats. Hvordan skal man som markedsfører opptre i slike tøffe tider?
To av europas superstjerner skal geleide oss faglig gjennom dette webinaret. Selveste Peter Field, The Godfather of Effectiveness, sammen med Orlando Wood, en annen stjerne fra den britiske markedsføringsbransjen og konsulentfirmaet System1.
Peter og Orlando vil svare på spørsmål som:
– I lys av situasjonen, hvordan markedsfører man seg best nå?
– Mer effekt med mindre budsjetter? Er det mulig?
– Kort eller lang sikt eller begge deler?
– Kan vi i det hele tatt lære noe fra tidligere resesjoner? Eller er denne situasjonen helt uten historisk sidestykke?
Når: Torsdag 25. juni kl. 10:00 – 11:00
Hvor: Online webinar
Agenda:
- The case for advertising in a recession – Peter Field
- How to advertise during this period? – Orlando Wood, System1
- Q&A
Peter Field er en av verdens ledende konsulenter innen effekt og effektiv markedsføring. Det er ikke uten grunn han kalles «The Godfather of Effectiveness». Peter er en god venn av ANFO og godt kjent i det norske markedet etter flere ANFO besøk over mange år. En grunn til at han ofte velger ANFO og Norge fremfor andre land er at han er en lidenskapelig langrennsløper som gjerne oppsøker den norske vinteren. Peter er spesielt kjent for sitt arbeid med IPA sin Effektbase.
«The coming months will test everyone – we are in uncharted territory. But this was much the same in 2008 and it was the brands that held their nerve – and share of voice – that bounced back strongly when recovery came.»
Peter Field
Orlando Wood er Chief Innovation Officer i System1 og medlem i IPA Effectiveness Advisory Board. Stikkord til hans research er gjerne kreativitet, psykologi, hvordan hjernen egentlig virker osv. Han er en mye benyttet foredragsholder og har også skrevet flere bøker. Hans siste bok, Lemon har fått mye oppmerksomhet i bransjen globalt.
«The advertising brain has stopped working properly. It has lost its power to persuade, its ability to make people feel, and its talent to entertain. How has this happened? And is there anything we can do about it?»
Orlando Wood i Lemon