Her samler vi oppslag, lenker til gode løsninger i kjølvannet av koronautbruddet.
Gode tips om hvordan vi som markedsførere skal og bør oppføre oss i disse tider er det ikke mangel på. Her legger vi ut lenker til noen gode eksempler, noen tips, innsikt og fakta osv. Dette kan være fra merkevarer og annonsører, gode bransjeinitiativ, eksempler vi mener er spesielt gode og inspirerende mm.
Kom gjerne med tips og innspill!
Resumé Insikt:
Merkevareeksperten Niklas Turner Olovzon: Må bedrifter ta opp koronakrisen i markedsføringen eller er det er best å la være? Lytt til podcast HER
ANFOs korona-tracker:3. måling – Økt optimisme: 1 av 3 forventer ingen negative effekter
2. måling – Halvparten varsler til dels store kutt i markedsbudsjettet
1. måling – 57% er betydelig påvirket og 13 % forventer positive effekter
Gode eksempler på innovasjon:
Brilliant Ads viser kreative marketingideer fra hele verden:
Kantar følger opp med innsikt i sine koronabarometere:
WFA har en en svært god og omfattende oversikt:
Koronavett for Merkevarer. Facebookgruppe med Jørgen Helland som initiativtager:
Send tips og innspill til anfo@anfo.no
Foto: Pexels