Nysgjerrig på GDPR, bedre selvdisiplin eller forhandlingsteknikk? Nå kan du øke din egen og dine kollegaers kompetanse uansett hvor man oppholder seg.
Kompetanseheving er ekstra aktuelt nå som mange må holde seg hjemme og isolert. Videocation.no er opplæringens svar på Netflix og er tilgjengelig overalt, hvor enn du er, bare du er på nett.
En uke med gratis kompetanseheving for ANFO-medlemmer
For å gjøre relevante kurs lettere tilgjengelig for våre medlemmer har ANFO nå inngått et samarbeid med Videocation.no, der vi kan tilby våre medlemmer gratis abonnement i en uke og deretter 15 % avslag.
– Vi gjør dette fordi vi vet at våre medlemmer er opptatt av kontinuerlig kompetansebygging innen markedsføring og andre relevante fagområder. Vi oppfordrer alle til å sende dette ANFO-tilbudet til andre kollegaer i sin bedrift. Kanskje det kan bli internkonkurranse om hvem som tar flest kurs? Vi ser på ulike samarbeidsformer med Videocation.no og starter nå med dette initiativet, forklarer Jan Morten Drange. adm dir i ANFO.
Tilgang til over 50 forskjellige kurs
Videocation.no tilbyr abonnement på digitale kurs som er spesielt rettet mot små- og mellomstore bedrifter. Ved å abonnere på tjenesten får du tilgang til hele kurskatalogen, som i dag teller 54 forskjellige kurs med til sammen mer enn 1000 leksjoner. Det publiseres også et nytt kurs hver uke, så dette antallet stiger kontinuerlig. Alle kursene er på norsk.
– Avanserte videokurs er bevist å ha minst like god læringseffekt som vanlig klasseromsundervisning. De koster en brøkdel, samtidig som det er tidsbesparende og ikke belaster miljøet med flyreiser eller annet, utdyper Terje Seljeseth, gründer og styremedlem i Videocation.no AS.
Kurs i Netflix-format
Kursene er laget av eksperter som er nøye plukket ut med bred og tung kompetanse innen sine fag. De er profesjonelle kursholdere, og mange har publisert bøker innen sitt fagfelt.
– Modellen til Videocation kan sammenlignes med Netflix eller HBO – men her finner du kurs og ikke filmer. Vi har vårt eget 4k studio som er optimalisert for produksjon av kurs med «greenscreen» og avansert software for visuell støtte i kurset. Det gjør at vi kan lage kvalitetsvideoer hvor vi for eksempel putte vår digitale tvilling av en kursholder inn i Oslo by mens det snør, når vedkommende i realiteten står i vårt studio, fortsetter Seljeseth og blir supplert av Drange.
– Det er veldig praktisk, du kan stoppe når du vil og fortsette der du slapp, noe som nok passer våre kunder bra i travle dager. Jeg har selv testet flere av kursene, som gir god innføring i fagene, og også anbefalt mine ansatte å gjøre det samme. En enkel og lett tilgjengelig måte å bygge kompetanse når andre kilder er nede, selv om bedriftsledere forståelig nok kanskje har et litt annet fokus akkurat nå.
Praktisk: Hvordan får man tilgang til alle kursene?
1. Registrer deg først.
2. Velg prisliste og type abonnement du ønsker.
3. Når du legger inn kortet ditt, ser du en boks med rabattkode, legg inn ANFO som kode.
4. Start abonnementet.
Det er en ukes gratis tilgang til alle kursene, deretter overgår abonnementet automatisk til å koste kr 318,- pr måned (enkeltbruker). Du vil få beskjed dagen før gratisperioden utløper. Dette er en gunstig spesialpris for medlemmer i ANFO – 15 % avslag på original pris. Gjelder alle abonemmentstyper. Det er ingen bindingstid og du kan avslutte abonnementet når du vil.
Om Videocation.no
Terje Seljeseth, grunnlegger av Videocation.no, startet også opp Finn.no i 2000, og ledet det i 10 år. Med seg har han fått Truls Paulsen, psykolog og forsker i Sintef på digital læring de siste 16 årene, Sigbjørn Eilertsen, med bakgrunn i strategisk digital opplæring i store norske bedrifter gjennom selskapet IMG Nord og Even Bolstad, adm.dir for HR-Norge.