Det unge teamet Henrik Norem og Mari Falkenberg vant deltakerpass til årets Young Lions Marketers i Cannes. Vinnerteamet ble avslørt foran hele bransjen på et fullpakket Wallmans.
ANFO gratulerer Henrik Norem og Mari Falkenberg fra Orkla Confectionery & Snacks!
– Vi er så glade for å få denne muligheten, sa de to som skal representere Norge i juni. Alle unge team som var med i konkurransen var også til stede på ANFO Effest-kvelden.
Det unge teamet vant med caset «Empty lunch box» som er laget ut fra en problemstilling presentert av UN World Food Programme og Capa. Etter brief og innsendt case fikk hvert av de påmeldte teamene 5 minutter til å presentere for juryen. Fokuset fra årets oppdragsgiver var å øke kjennskapen til World Food Programme i Norge.
I år har juryen bestått av Jørgen Baardson i Bademiljø, Hanne Hollstedt i Schibsted Vekst, Jaroslava Olsen i Salma og Thomas Rønnerud i ANFO.
Her er juryens begrunnelse: Juryen har spesielt lagt vekt på presentasjonsform og den gode, røde tråden i besvarelsen. Vinnerteamets konsept er gjennomtenkt og står frem som noe som vil leve lengre enn et enkeltstående markedsføringsstunt – det kan lett spinnes videre på til nye ideer. Strategien er tydelig og kreativ, med fine uttak som uten tvil vil stå seg ut. Det nærmest lyser debatt av konseptet og løsningen vil helt klart bidra til å styrke WFPs kjennskap i Norge.
Young Lions er casekonkurransen for unge markedsførere under 30 år som hvert år avholdes i Cannes hvor ANFO sender ned ett team fra annonsørsiden. Der blir oppgaven å og konkurrere mot markedsføringsteam fra hele verden – alle under 30 år. Oppgaven de får tildelt skal løses på 48 timer.
Vi heier på vårt unge team og ønsker dem lykke til i juni – tvi tvi!