MMM 2018

Vi fylte DOGA med forventningsfulle kollegaer fra hele bransjen.

Vi har igjen gjennomført et vellykket MMM med en faglig konferanse på dagtid som gikk rett over i en festaften med middag, underholdning og prisutdeling av Norges beste markedsføringskampanjer. Kveldens konferansierer og underholdning var komikerene Christian Mikkelsen og Olav Svarstad Haugland. Solopptreden fikk vi av Nicoline Berg Kaasin.

Dagkonferansen – disse foredragene ble holdt:  

Kreativitet og teknologi hører sammen – Jessica Bent, Google

Data eller kreativitet – hva er viktigst for å lykkes med den digitale reklamekampanjen? Hver eneste dag gir kundene oss informasjon gjennom dusinvis av kontaktpunkter – som gir oss innsikt i deres hensikter, behov og forventninger. Hvordan kan vi bruke teknologien til å utnytte disse kontaktpunktene, til å skape verdi for bedriften men også for å forbedre kundeopplevelsen? Jessica tar for seg hvilke roller teknologi og kreativitet vil ha i morgendagens markedsføring.    

Givende vei frem til god B2B kommunikasjon – Anders Øvreberg, DNV-GL

Gode B2Bcase er en sjelden vare, men vi har funnet et! Et B2B selskap med mye god historikk. Anders deler historien om virksomhetens reise fra upersonlig massekommunikasjon mot mer målrettet og tilpasset kommunikasjon. En lang, men veldig givende reise.

Hva rører seg i EU? – Mathilde Fiquet, FEDMA

Mens næringen er fokusert på å implementere GDPR, er ePrivacy forordningen under forhandlinger i EU. ePrivacy forordningen vil endre regler på flere felt innen datadrevet og direkte markedsføring, og det kan forventes nye regler om blant annet nummeropplysning, e-post, TM, Cookies og online personverninnstillinger. Mathilde vil presentere status forhandlingene, og hva som er det sannsynlige utfallet for markedsførere.

Datadrevet markedsføring og innsikt – Håkon Smith Andersen, dunnhumby Jon E. Fornes, Coop

Stadig økende forventninger fra kunder rundt relevant personalisert innhold og kommunikasjon, setter helt nye krav til aktørene i dagligvaremarkedet. Å forstå kundenes forventninger og behov gjennom hele kundereisen er sentralt for å kunne tilpasse innhold og   personalisere kommunikasjonen med kundene. Coop har i samarbeid med dunnhumby utviklet et omfattende, relevant kommunikasjonsprogram for kundene, som bidrar til å bygge og bevare lojale kunder. Aktører som Coop med omfattende kunde- og kjøpsdata vil også kunne være med på å revolusjonere medie- og virkemiddelbruk ved riktig anvendelse av kundeinnsikt. Ved å koble online og offline data vil vi, helt ned på individnivå, kunne måle den direkte effekten en online-annonse har på kjøpsatferd i butikk. Vi gir deg et innblikk i denne spennende reisen.

Robotisering og kundeopplevelse – motstridende eller kompletterende – Emilie Stordalen, eBerry/Strawberry Group

Vil målet om å tilby meg som forbruker den beste digitale kundereise avgjøre mine valg, eller vil nettopp den gode 1:1 dialogen, mennesker imellom, være det som differensierer aktørene i fremtiden. Emilie Stordalen tar oss med inn i «gjestereise» slik Nordic Choice Hotels’ ser fremtiden.


Del denne siden:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker

Del denne siden: