ANFO Mini – et nettverk for små annonsører med store ambisjoner

ANFO organiserer de største annonsørene i Norge. Nå har vi også et tilbud til de minste annonsørene: ANFO Mini– et nettverk for små annonsører med store ambisjoner.

ANFO Mini passer for alle virksomheter som kjøper synlighet på Facebook, Instagram, Snapchat, Google eller andre kanaler med et begrenset budsjett, men med et sterkt ønske om å få god valuta for pengene.

De digitale kanalene er i stadig utvikling, og det er også forbrukernes vaner. Kunnskap om effektiv, digital annonsering er ferskvare, og det er umulig for en liten virksomhet å holde seg oppdatert på egen hånd.

ANFO Mini passer for:
  • Kommunikasjonsfolk som bruker sosiale medier.
  • Markedsførere med små budsjetter.
Oppdatert kunnskap, case, tips og råd

Nettverket består av jevnlige samlinger, både fysisk og digitalt. Du holdes oppdatert gjennom månedlig nyhetsbrev og egen lukket Facebook-gruppe for kunnskapsdeling og diskusjon. I nettverket får du:

  • Praktiske tips om hvordan du bruker de ulike kanalene og skaper samspill mellom dem.
  • Casepresentasjoner som viser deg hvordan du kan skape effekt.
  • Møter med representanter for de digitale kanalene.
  • Oppdateringer på utvikling, trender og nyheter i digitale kanaler.
  • Rabatterte priser på kurs og arrangementer i regi av ANFO og Apeland.

Medlemskap i ANFO Mini koster årlig 2 490,- (eks. mva) og løper til det sies opp.

ANFO Mini er et samarbeid mellom ANFO og kommunikasjonsbyrået Apeland.
Samlingene vil ledes av Thomas Rønnerud, Anna H. Heumrønningen og Amanda M. Bostad.

Nettverksmøter du kan glede deg til:

1. samling – Gjennomført den 24. mars kl. 08:45-09:45.
Medlemmer får tilgang til opptak i etterkant.

Tema for denne samlingen er LinkedIn.

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med 740 millioner medlemmer i verden. I Norge er det nå 2,2 millioner registrerte profiler. Dette tallet øker stadig. LinkedIn er en viktig innholdskanal der medlemmene aktivt søker å finne relevant informasjon for inspirasjon og læring. Denne modellen åpner nye muligheter for norske annonsører. B2B markedsføring kan som vi vet også være en krevende oppgave! LinkedIn partner i Norge Tina Rødahl kommer med helt konkrete tips for hvordan vi lykkes på LinkedIn. Arve Martinsen forteller hvordan Grønt Punkt Norge har brukt LinkedIn for å posisjonere sin merkevare.

Foredragsholdere:

Tina Rødahl er ansvarlig for LinkedIn Marketing Solutions i Norge, Sverige og Tyrkia gjennom deres partnerskap med AdColony. Tina har lang erfaring fra teknologi- og mediebransjen. Hun er også ambassadør for LinkedIns B2B-Institute som samarbeider med ledende eksperter innen akademia for å studere effekten av B2B-merkevarebygging på markedsføring, produkt, salg, bedriftskommunikasjon og talentutvikling. I tillegg til å holde foredrag jobber Rødahl tett med bedrifter og byråer for å bistå i utviklingen av strategier, innhold, kampanje utførelse samt optimalisering av planer og tiltak. 

Arve Martinsen er kommunikasjonsansvarlig for næringsliv i Grønt Punkt Norge, og har jobbet med kommunikasjon og bærekraft både operativt og strategisk i mange år. Han har erfaring med å formidle komplekse budskap på ulike måter, avhengig av kanal og målgruppe. Martinsen er også opptatt av at effektiv kommunikasjon skal gi konkret verdi for mottaker, og har de seneste årene brukt LinkedIn aktivt for å nå sine målgrupper. 


2. samling – 29. april kl. 09:00-10:00.

Tema for denne samlingen er Facebook.

Facebook er verdens største sosiale medieplattform, og også den største plattformen i Norge både når det gjelder brukere og som annonsørflate. Folk kommer til Facebook, Instagram og Messenger flere ganger om dagen for å bli inspirert, se hva mennesker og bedrifter de bryr seg om driver med, finne informasjon, holde dialogen med venner og mye mer. Hele tiden med forventningen om å finne noe som er relevant akkurat for dem. Men hvordan sørge for at de produktene eller tjenestene du skal selge eller skape oppmerksomhet rundt blir sett og lagt merke til? 

Først skal Nina Hareide-Larsen fra Facebook Norge dele tips og gode eksempler for å lykkes både med salg og merkevarebygging på Facebook og Instagram.

Så går vi over til en konkret case fra en kunde som bruker Facebook på en spesielt engasjerende måte. Casepresentasjonen Hvordan bli en digital destinasjon i ditt lokalmiljø? gir deg innblikk i hvordan Ålreite Folk har hjulpet Hageland Tjøme med å implementere en sosiale medier strategi. Fokus har vært økt tilstedeværelse, verdifullt innhold og smart bruk av annonsekronene. Dette har blant annet hjulpet dem i å øke sine markedsandeler i en tid der samfunnet ble nedstengt, og opplevde mot alle odds vekst da butikken fysisk måtte stenge. Å skape et mer personlig og tettere bånd med sin gjeng på sosiale medier, vil føre til den lille ekstra kjærligheten og støtten lokalmiljøet gladelig gir. Man må bare tørre å vise at man er der.   

Foredragsholdere:

Nina Hareide-Larsen er Client Partner i Facebook Norge, og jobber til daglig som rådgiver for selskaper som bruker Facebooks familie av apper og tjenester. Før hun begynte i Facebook jobbet Nina som divisjonsdirektør for sosiale medier i DNB, der hun ledet et mange ganger prisbelønnet pionérarbeid med både innhold, kommunikasjon og konvertering i sosiale medier. Nina sitter i styret i INMA og en attraktiv foredragsholder innen feltet digital markedsføring og adferd.

Ane Nyman er partner og digital rådgiver i Ålreite Folk, og har de siste årene jobbet med sosiale medier på byråsiden for flere store norske merkevarer. I August 2020 startet hun opp Ålreite Folk sammen med Henning Feltstykket, med et ønske om å hjelpe små bedrifter til å tørre å ta plass og bli store på sosiale medier.


3. samling – 17. juni kl. 09:00-10:00.

Tema for denne samlingen er Google.

Amanda og Amalie fra Google vil lære oss om de mange muligheter som finnes i Google-universet, og hvordan du får best effekt ut av dem for deg og din bedrift.  

Vi skal se på endring i søkeatferd og trender under COVID-19: innsikt fra Google. Automatisering av full funnel aktiviteter (Google, Display og YouTube). Til slutt caser fra norske netthandelsaktører med stor tilvekst det siste året.  

Så går vi over til «Fem råd for økt effekt av din søkemotormarkedsføring». Her gir Apelands rådgivere, Amanda Bostad og Lars Volden oss fem råd for økt effekt av pengene og tiden du bruker på søkemotormarkedsføring. Du får konkrete råd for hva du bør gjøre og se på for din bedrift!

Foredragsholdere:

Amalie Naustdal er International Growth Consultant hos Google, og jobber med eksportstrategi for det tyske markedet. Hun har også jobbet tett med norske kunder de tre siste årene som Account Manager. Amalie er opptatt av å hjelpe kunder med å effektivisere markedsføringsbudsjetter, og var med på å etablere et verktøy for lønnsom tilvekst via Google Ads som nå brukes på tvers av Europa og USA. Hun har også lengre erfaring fra startup miljøet både i Google og Beta-i, en startup accelerator i Portugal.

Amanda Skaar er Account Manager for norske selskaper som bruker Google Ads. Hun har jobbet med en rekke startups innen tech, logistikk, utdanning og fornybar energi, og fokuserer nå på utfordrere innen netthandel som rådgiver på merkevarebygging og eksport. I tillegg til dette jobber hun deltid i Google for Startups som partneransvarlig for programmet med fokus på FN’s bærekraftsmål.


Programmet for høsten legges ut fortløpende.

Men ta det med ro, du slipper å sjekke selv. Vi sender deg oppdateringer på mail.

Del denne siden:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker

Del denne siden: