ANFO Smart Start: AI Analyse

Hvordan kan kunstig intelligens endre måten vi jobber med data? Det får du vite på Smart Start om AI og analyse den 19. mars, ledet av ANFOs egen Sebastian Haarbye. Sebastian bruker AI hver dag i arbeidet sitt med Effektprosjektet. Dette er et større prosjekt hvor 1200 norske markedsføringscase samles i en database for ytterlig analyse. […]

ANFO Smart Start: Den årlige juridiske oppdatering

Det kommer alltid nye regler, og Vebjørn vil ta for seg rettslige avgjørelser, regelendringer og forslag innen markedsføringsfaget som har kommet siden forrige Lov og Rett. Det blir gjennomgang av saker fra Forbrukertilsynet og Markedsrådet, Datatilsynet, Næringslivets konkurranseutvalg (NKU) og naturligvis også dommer. Begrenset antall plasser Foredragsholder: Advokat Vebjørn Søndersrød er partner i Advokatfirmaet Føyen. […]

ANFO Smart Start: Moderniseringsdirektivet

Den teknologiske utviklingen har ført til at forbrukere er tettere knyttet til markedet nå enn tidligere. Vi laster ned nye apper nærmest uten å tenke oss om, sjekker prissammenligningstjenester før vi kjøper nye produkter, melder oss inn i stadig nye kundeklubber og abonnerer ofte på en rekke strømmetjenester samtidig.  Denne utviklingen har medført et behov […]

ANFO Smart Start: Trender 2024

Program: 09:00 – 09:30 De seks skiftene som endrer handelen fremover Tradisjonen tro presenterer Britt Otterdal Myrset, Consumerekspert i Deloitte, de siste handelstrendene. 2024 vil by på nye muligheter og betydelige fremskritt innen teknologi for handelsbransjen som vil fortsette å investere i både teknologi og bærekraft. Forbrukerne blir stadig mer bevisste på hvordan de bruker […]

ANFO Smart Start: Datadrevet og direkte markedsføring på 60 minutter!

Datadrevet og direkte markedsføring ligger i handlingsrommet mellom reglene om markedsføring og personvern – mye å holde styr på med andre ord. Vi feier gjennom de sentrale reglene for datadrevet og direkte markedsføring – kanal for kanal. Det kommer til å gå så fort at du får bakoversveis. ANFO har også en skole innen ansvarlig […]

ANFO Smart Start: Design og merkevarebygging

Grafisk design er et av markedssjefens viktigste verktøy i arbeidet med å fornye og forsterke engasjement, hos nye og gamle kunder.  Hvordan fremstå relevant i din bransje, samtidig som du evner å skiller deg ut? Hva kan etablerte merkevarer lære av måten start-ups tenker design? Hvor er designfaget på vei? Og ikke minst – hvordan […]

ANFO Smart Start: Konkurransekraft og posisjonering

Hvorfor er det så mange virksomheter som sliter med å utvikle tydelige langsiktige markedsposisjoner? Hvorfor blir det gjerne slik at mange markedsførere og deres reklamebyråer finner på nye ting igjen og igjen? Svaret ligger i metodikk og tilnærming. Her kan også markedsføreren lære av strategen. For å utvikle sterke markedsposisjoner må man dykke inn i […]

Personvern – hvilket ansvar har du som annonsør?

Velkommen til høstens mest lærerrike tema! Det er gått 4 år siden GDPR ble innført i Norge og skapte hodebry for mange. Reglene er stadig i endring, de justers og tilpasses for hva som er lov og ikke lov innen personvern. Vet du hvilke regler som gjelder nå og hva de egentlig betyr i praksis?  […]

Eyes wide open – en eye tracking studie i oppmerksomhet

Hva skaper egentlig oppmerksomhet? Et spørsmål som flere og flere stiller seg i bransjen. Schibsted har sammen med Eye-tracking selskapet Tobii Pro gjennomført en studie i oppmerksomhet. Hvorfor? Jo, for hvert år investerer Norske annonsører milliarder av kroner i reklame, med det formål å skape en eller annen effekt, og en forutsetning for i det hele tatt […]

ANFO Smart Start: Hvordan overkomme utfordringer rundt B2B-markedsføring og -salg?

Mange B2B-selskaper sliter med å tilpasse seg en mer digital salgsprosess. Det er fortsatt mange deler i prosessen hvor F2F-kommunikasjon er viktig, men vi ser at de digitale interaksjonene blir viktigere og viktigere. Spesielt etter pandemien. Derfor er kartlegging av kundereiser og håndtering av leads helt kritisk. Dette seminaret vil deg innsikt og konkrete tips […]

Forbrukertrender 2022

Metaverse, kryptovaluta og rene digitale kolleksjoner er noen av stikkordene for årets trender.