Fem grunner til at netthandling er lite bærekraftig

I denne gjestekommentaren peker Robert Ingvaldsen, høyskolelektor ved Institutt for markedsføring BI, på fem årsaker til at netthandelen har et «grønt» problem. Kjære næringsliv, det burde ikke være kundenes ansvar å gjøre netthandel mer bærekraftig. Netthandelen har hatt en høy prosentvis vekst i Norge. Ifølge SSB har den utenlandske an-delen av våre

Les mer

Ny undersøkelse: Effekt av innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er gull verdt når effekten er målbar. Hvordan står det egentlig til med måling av effekt for norske annonsører, og i resten av verden? Det vil International Content Marketing Forum (ICMF) finne ut ganske snart. Årets ICMF Barometer går i disse dager ut til annonsører i ti land. I

Les mer

Sterke merkevarer handler ikke om reklame, men relasjonsbygging

Mange bedrifter misforstår reklamens betydning og sløser årlig bort millioner av kroner på såkalt merkevarebyggende reklame som verken skaper sterkere merkevarer eller øker salget. Det er en gedigen misforståelse at bygging av sterke merkevarer først og fremst handler om reklame. Det det egentlig handler om er å ta regi på

Les mer

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker