Trøbbel i paradis?

Undersøkelser kommer og går. Slik vil det være og slik må det nok også være. Tiden har en egen evne til å sile ut det som er best og mest relevant. Men ikke alltid. Nå synes jeg vi som bransje står i en situasjon hvor det er helt andre motiver

Les mer

ANFO Advokaten: Cookies

Ny EU-dom og veileder fra Nkom om cookies og behovet for samtykke, men det er fortsatt uklarheter. Bruk av cookies innebærer omfattende behandling av personopplysninger. På grunnlag av ekomloven, som håndheves av Nkom, har holdningen vært at brukeren har gitt samtykke så lenge brukeren ikke har deaktivert cookies i nettleseren.

Les mer

Annonsørene har våknet og heier på norsk medier

Av Håvard Rønnevig Bakken, Fagdirektør i ANFO Annonsørene har uttalt seg om norske og utenlandske medier. Google og Facebook sin sterke utvikling ses på som negativt. Klar tale fra annonsørene i siste utgaven av Den store annonsørrapporten 2019. Det kan synes som om Annonsør­-Norge for alvor har fått øynene opp for

Les mer

Favoritt i reprise: ANFO-sangen

Urpremiere! Jon Niklas Rønning har laget en helt egen ANFO-sang som han fremførte på Den Store Annonsørdagen 2019. Her har han fanget opp mange inntrykk og uttrykk fra bransjen: Doffen, DAB og radiotall, OMD, PHD, CMO, brand safe, likerklikk, Elect og ANFOs kritiske kommentarer i Kampanje. For å bare nevne

Les mer

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker