IMG_3777

Rethink Retail

  • 19. november, 2020
  • 08:20 - 14:30
  • Latter, Aker Brygge
  • BINDENDE PÅMELDING: ANFO MEDLEM: GRATIS⎜IKKE MEDLEM: KR. 2.995,-⎜LIVESTREAM ikke medlem: KR. 995,-⎜PRIS EKSKL. MVA.⎜SISTE FRIST FOR AVMELDING 16. NOV(AVMELDING ETTER DETTE FAKTURERES MED KR. 995,- FOR MEDLEMMER)⎜ENDRING FRA FYSISK DELTAKELSE TIL LIVESTREAM MÅ SKJE SENEST 4 DAGER FØR SEMINARET. VED FOR SEN ENDRING, FAKTURERES ikke medlemspris

Detaljhandelen står overfor store, nye utfordringer. Kjente og kjære oppskrifter på suksess utfordres nå av teknologisk, politisk og samfunnsmessig utvikling. Hva skal vi gjøre når dagens metoder ikke lenger gir det resultatet vi ønsker? 

I fremtiden må vi forstå og utnytte helt andre mekanismer enn de som er aktive i dag, både i butikk og i kommunikasjon.  Derfor arrangerer ANFO i samarbeid med Schjærven heldagskonferansen Rethink Retail, som en guide for et fremtidsbilde i endring. 

  • Vi gir deg en dag med inspirasjon og konkrete tips om hva som må til for å lykkes med å legge til rette for fremtidens handleopplevelser.
  • Vi går i dybden på nordiske retaileres tanker om innsikt, forbrukerforståelse, utvikling av butikkkonsepter både fysisk og på nett, og om å fortelle gode og relevante historier. Sist, men ikke minst, hvordan oversetter vi alt dette til vellykkede strategier og kundemøter? 
  • Vi presenterer både utfordringer og løsninger på Rethink Retail 2020, og du vil få operativ kunnskap som svarer på dine strategier og gir deg en forsmak på hva fremtiden vil bringe. 

Programmet blir lagt ut fortløpende.

Program

09:00 – 09:05 Velkommen

Jan Morten Drange, administrerende direktør – ANFO

09.05 – 09:25 Hvordan Klarna har blitt et av verdens største fintech selskap, med fokus på brukeropplevelse og merkevarebygging

Thomas Elvestad, Marketing Direktor – Klarna Norge

09:25 – 09:55 Fra Viewable Impressions til Viewable Impact

I oppmerksomhetsøkonomiens tidsalder så trenger vi en bedre KPI/metric enn den Viewable Impressions som Google og Facebook sine kjøpsalgoritmer optimaliserere mot. Vi i Re:Media har begynt å bruke noe vi kaller for Seconds With Message for å få en bedre forståelse av hvilken «Actual Impact» som mediekjøpene våre faktisk leverer.

Are Thu, Head of Insights and Analytics – Re:Media

09:55 – 10:15 Black Friday hver dag: Innovasjoner i last mile under og etter pandemien

Alexander Haneng er direktør for digital innovasjon i Posten og Bring, og er ekspert på digital strategi, innovasjon og netthandel

10:15 – 10:35 Pause

10:35 – 11:05 Hvordan svenske Nicks økte salg og distribusjon med sitt Amazon partnerskap

NICK’S er en ledende svensk aktør i kategorien «uten tilsatt sukker». I deres produktrange kan nevnes iskrem, sjokolade og snacks. NICKs setter fokus på de gode tingene i livet, uten å kompromisse på verken smak eller innhold. Rett og slett et godt alternativ uten tilsatt sukker, gluten og unødvendige kalorier. De har i dag flere distribusjonsformer; vanlig dagligvare, apotek og helsekost samt salg via idrettslag og foreninger. Siden 2018 også med Amazon (D2C). Amazon ble raskt en av selskapets viktigste kanaler for vekst. Nettopp det å se på Amazon som en samarbeidspartner og ikke som en konkurrent er tema for dette innlegget.

Pierre Magnusson er Head of E-Commerce hos NICK’S.  Han har erfaring fra e-handel, salg og logistikk fra flere selskaper i bl.a. Tyskland og Sverige.

EVENTSPONSOR:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker