LovRett_Eventbilde_1024x500

Lov og rett

Uansett hvilken kanal du bruker til markedsføring er det regelverk å ta hensyn til. Vi vil gjennomgå avgjørelser og endringer det siste året. Vi skal borre i problemstillinger som markedsførere ofte opplever, og vi skal ta en sniktitt på fremtiden. I år tar vi opp teamer som bærekraft, E-handel, lojalitetsprogrammer, influencer og 1.part cookies. Vi vil høre fra aktører som er dyktige på disse fagfeltene og lovverket bak. I tillegg skal vi innom en ny lov som trer i kraft sommeren 2022

09:00 – 09:05 Velkommen

Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO


09:05 – 10:05 Den årlige juridiske oppdatering

Foredragets mål er å gi de viktigste juridiske oppdateringene for ANFOs medlemmer siden sist. Det kommer alltid nye regler. Vebjørn vil gå gjennom rettslige avgjørelser, regelendringer og forslag siden sist innenfor markedsføringsfaget. Forvent en gjennomgang av saker fra Forbrukertilsynet og Markedsrådet, Datatilsynet, Næringslivets konkurranseutvalg (NKU) og naturligvis også norske domstoler og kanskje fra utlandet.

Vebjørn Søndersrød, advokat og partner i Advokatfirmaet Ræder AS


10.05 – 10:25 Åpenhetsloven

Bente Øverli, avdelingsdirektør i Datatilsynet


10:25 – 10:45 Pause

10:45 – 11:35 Bærekraft – Orkla

Elisabeth Aandstad Ekheim, Kommunikasjonsdirektør i Orkla
Martin B. Rove, advokat i Orkla


11:35 – 12:15 Hvordan lykkes med E-handel / Kjøpslov, angrefristloven og E-handelsloven

Elisabeth Haug, administerende direktør i Farmasiet.no
Kristiane Aarvik – advokat i Wiersholm


12:15 – 12:50 Lunsj

12:50 – 13:30 Lojalitetsprogram og kundereisen/ Innhente samtykke eller ikke?

Charlene Walkoff, Head of Loyalty & Costumer Journey i Active Brands
Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO


13:30 – 14:10 Hvordan skal man som annonsør starte med innsamling av 1. parts data og hvordan oppfylle GDPR-kravene?

Adrien Bjørnskau, General Manager, Media i RED dentsu X
Uros Baarlid Tosinovic, Senioradvokat i advokatfirmaet Thommessen
Christopher Sparre-Enger Clausen, Partner i advokatfirmaet Thommessen


14:10 – 14:50 Hvordan lykkes med Influencer markedsføring og FIM

Ida Tabak, Head of Influencer Markering i Publicis Groupe Norway
Håvard Kvernaas Bakkenfagdirektør i ANFO
Julie Rasmussen Solli, advokat i advokatfirmaet Thommessen


Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker