ANFO og Oslo Technology Consulting inviterer deg til: IN-HOUSING SKOLEN
Oppmøte: 08:30 Start: 09:00
Flere og flere norske annonsører velger å gjøre mer av markedsføringen selv, fremfor å sette bort arbeidet til byråer og konsulenter. Hvorfor gjør de dette og hva er egentlig in-housing?
Hvem passer skolen for?
Skolen passer for deg som vurderer å flytte avtaler, teknologi og eller kompetanse fra eksterne leverandører og heller legge det internt. Det krever organisering, rekruttering og ny kompetanse. Skolen skal hjelpe deg til å gjøre de riktige vurderingene rundt lønnsomheten for et slikt prosjekt samt råd til gjennomføring og oppfølging.
På skolen vil vi gå gjennom:
- Modeller for å kartlegge behov
- Teknologier som finnes på markedet for å dekke forskjellige behov
- Hvordan håndtere personopplysninger i et in-house byrå (adtech)
- Analyseverktøy som er mest brukt i dag
- Metoder og modeller for utføre in-housing
- Effektive oppsett av kampanjer
- Rutiner for oppfølging av arbeidsmål og resultater
På slutten av dagen vil du være i stand til å:
- Gjøre en grundig vurdering om det er riktig for din bedrift å in-house markedsføringsaktiviteter
- Forstå fordeler og ulemper samt de største fallgruvene
- Forstå egenskaper, kompetanse og roller hos in-house ressurser
- Bli en bedre bestiller av markedsføring og markedsføringstjenester
- Nøye vurdere de mest sentrale kanalene som Google, Facebook og programmatisk
- Utarbeide en effektiv arbeidsmetodikk med fokus på automatisering
- Være i stand til å kartlegge nødvendig teknologi
- Bygge en strategi rundt bruk av data (første, andre og tredje – parts)
- Ha oversikt over det programmatiske økosystemet
- Forstå hvilke ressurser du trenger for å lykkes
- Ta hånd om en effektiv prosess for produksjon av materiell
- Sette opp rapporterings rigg for å kunne måle resultat
- Lage en handlingsplan for å komme i gang og følge opp in-housing planene