Employer branding-konkurransen ANFO Magnet Awards ble sommerens store braksuksess. I forlengelse av dette inviterer vi nå til en Smart Start der to av gullvinnerne presenterer vinner-casene sine. De kommer til å gå i dybden, fortelle om suksessfaktorer og ikke minst dele av hvilke erfaringer de har gjort seg.
Foredrag nummer 1: Mesta søker bredt
Tone Helene Angsund fra Trigger og Metha Leonhardsen fra Mesta skal sammen presentere vinnercaset Mesta søker bredt, som vant gull i kategorien Årets helhetlige employer branding.
For hvordan går man frem for å endre på 100 år gamle fordommer? Denne utfordringen stod Mesta overfor da de skulle rekruttere nye prosjektledere. For folk flest er Mesta et selskap forbundet med store maskiner og mange fordommer – et selskap mange ikke kjenner, eller vet hva driver med.
Sammen med Trigger utarbeidet Mesta dermed målsetningen om øke antallet søkere på prosjektlederstillinger, og ikke minst øke den kvinnelige andelen søkere. I tillegg skulle man få frem hva Mesta betyr og ikke minst øke den interne stolheten i selskapet.

Foredrag nummer 2: Stendi presenterer vinnercasene sine
I årets Magnet Awards tok nykommeren Stendi med seg både sølv og gull i kategorien Årets stillingsannonse. Det er en prestasjon vi bøyer oss i støvet for. Kristoffer Alderin fra Stendi presenterer casene Moralen er: Bli BPA-assistent! og 99 prosent blind og 100 prosent fartsblind verdensmester søker BPA-assistent!
Målet for Stendi var å lage stillingsannonser helt utenom det vanlige for en bransje som historisk ikke har beveget seg noe særlig utenfor boksen. Selskapet er Norges største, private omsorgsaktør og mener derfor at de har et samfunnsansvar for å nå ut til de 10.000 menneskene i Norge som har krav på BPA, men som ikke vet det. Da må man tenke nytt og kreativt, og det klarte Stendi til gangs med de to vinnercasene sine som har fått mye oppmerksomhet og gode søkertall.
