På grunn av sykdom er vi dessverre nødt til å utsette dette arrangementet!
Vi tar sikte på å arrangere frokostseminaret med samme tema ved en senere anledning.
Følg med på programmet for våre arrangementer denne høsten HER.
ANFO får mange henvendelser fra våre kjære medlemmer om generativ AI, både når det gjelder det praktiske og det lovmessige. Meld deg på vår Smart Start å få innblikk i hva andre gjør, samt svar på en del juridiske problemstillinger som dukker opp ved bruk av generativ AI.
Agenda:
AI ai ai! Hvordan kan Farmasiet bli mer kostnadseffektive med AI?
Hanne Kjærnes er CMO i Farmasiet, og har ansvar for vekst i markedet, bygge intern og ekstern tillit og ta nye posisjoner gjennom kundedrevet innsikt. Hun har lang erfaring med merkevarebygging og kommunikasjon fra teknologiselskaper med sterkt kundeperspektiv. I en kategori hvor faglig kompetanse, trygghet og pålitelighet er viktige drivere og Farmasiet en utfordrer, må nye AI-initiativ hele veien balanseres godt mot posisjon og krydres med en god porsjon nysgjerrighet og læring. Hvordan man gjør det skal Hanne fortelle mer om i foredraget.
Hanne Kjærnes, CMO i Farmasiet
AI i markedsføring – hvilke regler gjelder?
Vi ser nærmere på hva rettsreglene sier om bruk av AI i markedsføringsaktiviteter. Må AI-generert innhold merkes? Eier du innhold som er framstilt ved hjelp av AI-verktøy? AI Act, hvor relevant er den? Og kan du egentlig bytte ut ansatte med AI?
Andreas Stabell, Senior Associate i advokatfirmaet Thommessen
Andreas arbeider med tvisteløsning og rådgivning i saker innen immaterialrett (patent, varemerker, opphavsrett, design og forretningshemmeligheter). Andreas arbeider særlig med patenttvister, opphavsrett og markedsføringsrett. Han bistår regelmessig virksomheter i tvister og kontraktsforhandlinger om lisensiering av opphavsrettigheter innenfor medie- og musikkbransjen. Han har også holdt flere foredrag om AI.
Julie Rasmussen Solli, Managing Associate og advokat i Thommessen
Julie jobber som advokat i Thommessen og leder Thommessens faggruppe for forbruker- og markedsrett. Hun har tidligere jobbet i Forbrukertilsynet og har god kunnskap om reglene for markedsføring overfor forbrukere. Innenfor markedsføringsretten jobber Julie primært med løpende rådgivning for norske og utenlandske klienter, blant annet i forbindelse med lansering av produkter i Norge, ved utforming av kampanjer i ulike kanaler og etablering eller revisjon av hjemmesider.