Smart-Start_AI-i-markedsføring_Eventbilde_Utsatt

ANFO Smart Start: AI i markedsføring

ANFO får mange henvendelser fra våre kjære medlemmer om generativ AI, både når det gjelder det praktiske og det lovmessige. Meld deg på vår Smart Start å få innblikk i hva andre gjør, samt svar på en del juridiske problemstillinger som dukker opp ved bruk av generativ AI.

Agenda:
AI ai ai! Hvordan kan Farmasiet bli mer kostnadseffektive med AI?

Hanne Kjærnes er CMO i Farmasiet, og har ansvar for vekst i markedet, bygge intern og ekstern tillit og ta nye posisjoner gjennom kundedrevet innsikt. Hun har lang erfaring med merkevarebygging og kommunikasjon fra teknologiselskaper med sterkt kundeperspektiv. I en kategori hvor faglig kompetanse, trygghet og pålitelighet er viktige drivere og Farmasiet en utfordrer, må nye AI-initiativ hele veien balanseres godt mot posisjon og krydres med en god porsjon nysgjerrighet og læring. Hvordan man gjør det skal Hanne fortelle mer om i foredraget. 

Hanne Kjærnes, CMO i Farmasiet


AI i markedsføring – hvilke regler gjelder?

Vi ser nærmere på hva rettsreglene sier om bruk av AI i markedsføringsaktiviteter. Må AI-generert innhold merkes? Eier du innhold som er framstilt ved hjelp av AI-verktøy? AI Act, hvor relevant er den? Og kan du egentlig bytte ut ansatte med AI?

Andreas Stabell, Senior Associate i advokatfirmaet Thommessen
Andreas arbeider med tvisteløsning og rådgivning i saker innen immaterialrett (patent, varemerker, opphavsrett, design og forretningshemmeligheter). Andreas arbeider særlig med patenttvister, opphavsrett og markedsføringsrett. Han bistår regelmessig virksomheter i tvister og kontraktsforhandlinger om lisensiering av opphavsrettigheter innenfor medie- og musikkbransjen. Han har også holdt flere foredrag om AI.

Julie Rasmussen Solli, Managing Associate og advokat i Thommessen
Julie jobber som advokat i Thommessen og leder Thommessens faggruppe for forbruker- og markedsrett. Hun har tidligere jobbet i Forbrukertilsynet og har god kunnskap om reglene for markedsføring overfor forbrukere. Innenfor markedsføringsretten jobber Julie primært med løpende rådgivning for norske og utenlandske klienter, blant annet i forbindelse med lansering av produkter i Norge, ved utforming av kampanjer i ulike kanaler og etablering eller revisjon av hjemmesider.