adtech_2021

AdTech: Datakappløpet

Årets AdTech skal handle om perspektiver!

Vi har invitert 16 aktører i bransjen til å svare på noen sentrale og viktige spørsmål. Alle blir stilt de samme spørsmålene, og får 10-15 minutter til å svare ut fra sitt perspektiv.

  1. Hvordan kommer dere til å forberede dere til fremtiden uten tredjeparts cookie-data?
  2. Hvordan kommer dere til å jobbe med førsteparts data på kort og lang sikt?
  3. Hvordan skal det samles inn data som kan kombineres med flere kilder? Hvilke premisser ligger til grunn for å ha best grunnlag for å levere den beste dataen på innsikt, aktivering og rapportering?
  4. Hva med DMP, DSP og SSP – Hvem kommer ha til å ha kontroll på hvilken del av verdikjeden fremover? 
  5. Hvordan sikrer du at brukeren får best mulig brukeropplevelse?

Kappløpet om datahåndteringen er i gang! Hvor enn du ser i vår bransje, arbeides det med å finne en best mulig løsning for å håndtere digital markedsføring. Forbrukerne har fått mer makt med å bestemme tracking selv, via Apples IoS 14,5. Tredjeparts Cookies forsvinner, og data kan nå kun bli hentet ut med aktiv godkjenning via en innlogget bruker.

Personvern og data er ikke et nye tema, men begge har igjen fått en meget sentral plass etter blant annet Apple og Google sine nye tiltak rundt håndtering og tillatelser. Det er mange uavklarte spørsmål, særlig rundt «eierskap» av data, og det er vanskelig å forutse hvem som kommer seirende ut.

Hvordan tenker publisistene, leverandørene, byråene, og ikke minst annonsørene om dette? Og hva arbeides det med? Det skal vi prøve å belyse på årets konferanse.

Program

Velkommen

Fredrik Pettersson, direktør teknologi i ANFO


Heia Norge!

Kathrine Saastad, CEO i DIAR


Ikke være et kakemonster

Emanuel Broberg, Digital Director i ReMedia


En Krystal Klar datastrategi er en Naturli’ del av fremtiden

Marius Gulbrandsen, Head of Marketing Technology & Consumer Data i Orkla


It’s first party time

Jan Berthrand Danielsen, Senior Account Director i Adform


Trygghet i endring

Torgeir Telle, data and audience manager i GroupM


Førsteparts data fra norske medier gir innsikt, verdi og effekt for norske annonsører

Christian Thu, VP Ad Sales i Amedia


Hele festen halve kaken

Daniel Granlund Bredahl, direktør mediestrategi og investeringer i OBOS


En ny æra for attribusjonsanalyse og systemforståelse

Henning Tunnsli, CEO i Penetrace


Don`t  be late to the party

Christian Haneborg, Director Marketing Service i Schibsted


Disrupting adtech with etichs

Tomas Borgen Torgersen, Chief Commercial Officer i Kobler


Samtykke til annonsering – slik tar vi tilbake kontrollen over kundedataen på nett

Aleksander Aas, kundedirektør i Oculos


På tide å bli personlig!

Sara Saeme, Head of Adops & Martech i Publicis Groupe


Morgendagens markedsavdeling. 10 innsikter som vil forme fremtiden

Liv Anne Holst, Head of Marketing and Communications i Bisnode


Fra kringkasting til kundeforhold

Jørgen Dønnum, TV2


Digital effekt i det nye internettet

Adrien Bjørnskau, General Manager, Media i RED dentsu X


Tittel: TBA

Victoria Schultz, kommersiell direktør i Sylinder

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker