adtech_v2

AdTech: Datakappløpet

Personvern og data er ikke et nye tema, men begge to har igjen fått en meget sentral plass etter blant annet Apple og Google sine nye tiltak rundt håndtering og tillatelser.

Det er mange uavklarte spørsmål, særlig rundt «eierskap» av data, og det er vanskelig å forutse hvem som kommer seirende ut. Kappløpet om datahåndteringen er i gang!

Årets AdTech kommer til å handle om perspektiver! Hvor enn du ser i vår bransje, arbeides det nå med å finne en best mulig løsning for å håndtere digital markedsføring. Forbrukerne har fått mer makt via Apples IoS 14,5 med å bestemme tracking selv. 

3-parts Cookies forsvinner, og data kan nå kun bli hentet ut med aktiv godkjenning via en innlogget bruker.

Hvordan tenker publisistene, leverandørene, byråene, og ikke minst annonsørene? Og hva arbeides det med? Det skal vi prøve å belyse på årets konferanse.

Vi har invitert aktører i bransjen til å svare på noen sentrale og viktige spørsmål.

Alle blir stilt de samme spørsmålene, og vil svare ut ifra sitt perspektiv.

  1. Hvordan kommer dere til å forberede dere til fremtiden uten 3.parts cookie-data?
  2. Hvordan kommer dere til å jobbe med 1.parts data på kort og lang sikt?
  3. Hvordan skal det samles inn data som og kan kombineres med flere kilder?
  4. Hvilke premisser ligger til grunn for å ha best grunnlag for å levere den beste dataen på innsikt, aktivering og rapportering?
  5. Hva med DMP, DSP og SSP – Hvem kommer ha til å ha kontroll på hvilken del av verdikjeden fremover? 
  6. Hvordan sikrer du at brukeren får best mulig brukeropplevelse?

Program

Velkommen

Fredrik Pettersson, Direktør teknologi i ANFO


Heia Norge!

Kathrine Saastad, CEO i DIAR


Tittel: TBA

Schjærven


En Krystal Klar datastrategi er en Naturli’ del av fremtiden

Marius Gulbrandsen, Head of Marketing Technology & Consumer Data i Orkla


It’s first party time

Jan Berthrand Danielsen, Senior Account Director i Adform


Trygghet i endring

Torgeir Telle, Data and audience manager i GroupM


Førsteparts data fra norske medier gir innsikt, verdi og effekt for norske annonsører

Christian Thue, VP Ad Sales i Amedia


Tittel: TBA

Daniel Granlund Bredahl, Direktør, Mediestrategi og investeringer i OBOS


Tittel: TBA

Penetrace


Leveling the playing field

Christian Haneborg, Director Marketing Service i Schibsted


Tittel: TBA

Tomas Borgen Torgersen, Chief Commercial Officer i Kobler


Samtykke til annonsering – slik tar vi tilbake kontrollen over kundedataen på nett

Aleksander Aas, Kundedirektør i Oculos


Tittel: TBA

Sara Saeme, Head of Adops & Martech i Publicis Groupe


Morgendagens markedsavdeling. 10 innsikter som vil forme fremtiden

Liv Anne Holst, Head of Marketing and Communications i Bisnode


Tittel: TBA

Jørgen Dønnum, TV2


Digital effekt i det nye internettet

Adrien Bjørnskau, General Manager, Media i RED dentsu X


Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker