Hva må gjøres og hvilke fallgruver må man unngå?
Kan innhold i og design av samtykkedialogen samt valg av dens presentasjon i tid og rom påvirke antall samtykker?
Samtykke til bruk av personopplysninger gir tillatelse til å bruke personopplysninger for økonomiske og ikke-økonomiske formål.
Samtykkedialogen kan være krevende å sette seg inn i. Det er flere aspekter som kan være utfordrende å forstå, og mange fallgruver å gå i, f.eks. hvilket innhold og detaljgrad må samtykkedialogen ha? Hvordan presenterer man samtykkedialogens innhold og valgmuligheter med et klart, konsist og enkelt språk og design slik at innhold og valg blir forståelig? Kan samtykkedialogen bli designet som en integrert del av meningsfulle brukerinnstillinger som gir virksomheter mulighet til å spørre om mer data for flere formål (annonser, nyhetsbrev, tilbud, etc.) og som gir brukerne meningsfulle valg?
Vi håper du har hatt en spennende og lærerik time sammen med oss. Har du spørsmål kan du sende dem til thomas@anfo.no
09:00 – 10:00
Webinar «Hva må gjøres og hvilke fallgruver må man unngå?»
Hvilket ANFO Effekt case er best gjennom tidene? Vi har spurt årets jurymedlemmer.
Disse har vunnet mest i ANFO Effekt gjennom tidene.
Disse skal kåre Norges mest effektive markedsføringsjobber.
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.