Det begynner å bli lenge siden 12.mars. Så langt har makroanalyser, og også vår egen ANFO korona-tracker, vist at sjokket har truffet veldig skjevt. Norske konsumenter har halvert pengebruken i denne perioden. Det kan ta lang tid før bil-, restaurant og reiselivsbransjen igjen reiser seg til gamle høyder. Men det finnes lyspunkt. For eksempel steg detaljhandelomsetningen overraskende kraftig i april. De som driver med båter, sportsutstyr og byggevarer klarer seg bra om ikke bedre en uten krisen. Klesbransjen, mange netthandelsaktører og møbelbransjen har også kommet seg gjennom denne perioden uten alvorlig skudd på baugen.
Når både mediekjøp og rapportering leveres på og fra samme plattform, blir det vanskelig å vurdere den reelle verdien av egne merkevareinvesteringer. Nå inviterer ANFO,
Publicis Norge styrker sin posisjon innen markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse med lanseringen av et nytt byrå: Publicis Foundry. Satsingen skal hjelpe virksomheter med å utvikle
Vi lastet opp departementets pressemelding om vedtakelsen forskrift om forbud om markedsføring av visse næringsmidler særlig rettet mot barn. I tillegg har vi lastet opp
Det vises til artikkel i Kampanje datert 2. mai der Jan Christian Vestre (AP) påstår at den vedtatte forskriften ikke vil ramme reklame mot voksne,
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.