Vinnerne i Kundeservice Awards

Her får du full oversikt over hvem som vant og de flotte jurybeskrivelsene. Gratulerer så mye til alle vinnere!

Årets Kundesenter

Vinner av Årets Kundesenter tar kundene på alvor!

De har svært høy score på medarbeidertrivsel og praktiserer tillitsbasert ledelse som blant annet myndig-gjør kundeservicemedarbeidere utover det som er vanlig. Dette bidrar til et stort eierskap hos kundeservicemedarbeiderne til å løse kundens utfordringer langt over det som er forventet.

Responsen fra kundene er tydelig og klar med svært høy tilfredshets-score gang-på-gang. Det legges stor vekt på god onboarding og kontinuerlig utvikling av alle ansatte, ledere og medarbeidere.

De arbeider aktivt med forebyggende aktiviteter for å forhindre at kundene kommer i situasjoner hvor de ender med å klage. Dette er ikke den første prisen dette kundesenteret vinner, og blir nok heller ikke den siste da dette tydeligvis er noe som er en etablert kultur. 

Dette kundesenteret har satt opp en direktelinje til toppledelsen kalt STTT (Straight-To-The-Top) som sikrer at alvorlige hendelser som berører kunder får den nødvendige oppmerksomheten uten forsinkelser.

Vi gratulerer DHL EXPRESS med prisen Årets Kundesenter.

Årets Medarbeider Kundesenter

Vinner av prisen Årets Medarbeider Kundesenter er noe helt spesielt for sine kollegaer og kundene.

I tillegg til å score skyhøyt på kundetilfredshet mnd etter mnd – år etter år, så er snakker vi her om en unik positiv kulturkraft som bidrar aktivt til å forbedre arbeidsmiljøet med sin væremåte!

Årets vinner har fokus på å løfte stemningen fra det øyeblikket personen kommer inn døra. Har man en dårlig start på dagen så vet du at «det ordner» seg når du kommer på jobben og treffer denne humørsprederen!

Årets vinner SER deg og bistår både med coacheing og faglig støtte. Personen er både kreativ og entusiastisk – et oppkomme av gode ideer til forbedringer som gagner både medarbeidere og kunder.

Årets vinner er pliktoppfyllende og fantastisk på telefonen med kundene og en naturlig rollemodell som deler av sin kunnskap ofte og gjerne!

Denne personen vinner priser også internt og ble årets kollega i fjor – stemt fram blant 200 medarbeidere!

Vi gratulerer Terje Krane fra ProffCom, med prisen Årets Medarbeider Kundesenter!

Årets Teamleder Kundesenter

Vinner av prisen Årets Teamleder Kundesenter er en sterk kulturbygger med et klart fokus på mennesker, kunder og medarbeidere.

Årets vinner har en tydelig struktur og skaper gode resultater i tillegg til forutsigbarhet og trivsel på arbeidsplassen!

Vinneren sikrer at alle er godt informert om smått og stort. Alle i teamet vet hvor de skal! De kjenner målene for seg selv og for hele teamet. Årets vinner SER alle rundt seg – følger opp, coacher og videreutvikler hver og en på teamet kontinuerlig og etter en plan.

Vinneren legger til rette for kunnskapsdeling og utøver involvering ofte og gjerne for å sikre eierskap og forståelse.

Denne personen gledes genuint over at andre lykkes og delegerer, stiller krav, følger opp og backer opp – alt gjennom tillitsbasert lederskap.

Vinneren er en god kommunikatør og fremstår som tydelig og ryddig. Teamet leverer svært gode resultater med høy kvalitet gang på gang, og årets vinner scorer 9,6 av 10 mulige på medarbeidernes bedømming av lederferdigheter.

Vi gratulerer Eva Granly Foss fra ProffCom, med prisen Årets Teamleder Kundeservice!

Årets Teamleder Callsenter

Vinneren av prisen Årets Teamleder Callsenter er en person som er svært dyktig til å tilrettelegge for at medarbeiderne i teamet har det de trenger for å lykkes!

Vinneren legger mye tid i forberedelser med daglige kick-offs og oppdaterte individuelle rapporter med kommentarer som gir medarbeiderne viktig styringsinformasjon.

Vinneren er også god på å sjonglere mange baller samtidig både med mye ansvar, delte lokasjoner, mange samtidige kampanjer, alt mens daglig drift, planlagte 1-1 coachinger og faglig påfyll også gjennomføres!

Teamet oppnår måned etter måned imponerende salgs-resultater – og vinneren er med og «trekker lasset» også her!

Årets vinner har «steinkontroll» på tallene – noe som kommer medarbeidere til gode da de til enhver tid har oversikt over sin egen og teamets utvikling.

Vinneren har tilrettelagt for kompetansedeling som sikrer at så snart noen har gjort noe som er smart, deles det med teamet så alle kan dra nytte av det.

Vinneren følger godt med og er raskt på ballen med å coache for å sikre at selger ikke mister momentum.

Dette er en kar med høy grad av disiplin og selvledelse – han sparer seg ikke!

Vi gratulerer Ole Gunnvar Arud Vale fra Maskineriet med prisen Årets Teamleder Callsenter!

Årets Callsenter

Med systematisk, grundig og langsiktig salgsarbeid har dette callcenteret levert gode resultater over lang tid og doblet sin omsetning i løpet av få år. Samtidig beviser virksomheten at medarbeiderne er satt i fokus med en medarbeidertilfredshetsscore uten sidestykke.

Det satses på omfattende opplæring og videreutvikling av både selgerne og mellomledere, og det fokuseres på digitalisering og effektiv bruk av teknologi, som for eksempel AI i salgstrening.

Salgsenteret er opptatt av felleskap og står sammen og feirer sine seiere.

Arbeidsmiljø og helse står høyt, og det legges til rette for å skape den riktige balansen mellom jobb og fritid. Callcenteret viser også at de er stolte av å jobbe med salg og arbeider aktivt for å fremme salgsfaget, og salgstittelen Selger benyttes aktivt internt og i markedet. Som representanter for en sterk merkevare gir dette ekstra betydning og er med på å løfte salgsfaget og heve yrkesstoltheten blant selgere.

De har selv satt seg høye mål med en ambisjon om å være Norges beste salgssenter.

Vinneren av Årets Callcenter er Gjensidige Bedriftssenter.

Årets Medarbeider Callsenter

Dedikasjon, enestående innsats og resultater samt særdeles positiv påvirkning på kollegaer og arbeidsmiljøet er noe av det som gjør vinneren til en særdeles verdig kandidat for denne prisen.

En ekstraordinær callcallcentermedarbeider med lang og bred arbeidserfaring krydret med medmenneskelighet. Vinneren går langt utover forventninger, gjør det lille ekstra for både kunder og kollegaer og har gjentatte ganger vunnet bedriftens pris Månedens kommunikatør.

Vinneren er i tillegg en viktig motivator som sørger for støtte og anerkjennelse samt tar ansvar for utvikling av andre via coaching og konstruktive tilbakemeldinger. Dette er en arbeidstaker med høy integritet, Living The Brand og ivaretar callcenteret sine kjerneverdier samt er et flott forbilde for alle.

Vinneren er også en viktig stemme og talerør for de ansatte, som tør å utfordre ledelsen samt har tillitt og gjennomslagskraft. Beviser i tillegg at callenterbransjen ikke kun er for den yngre generasjonen, noe som åpner opp for tankegangen å rekruttere litt utenfor boksen. Viktig når bransjen mangler arbeidskraft og antall eldre samtidig øker.

Vinneren av Årets Medarbeider callcenter er Ole Grieg fra Dialog Norge.

Årets Selger

Dette er en selger med høyt energinivå og hvor de personlige egenskapene utgjør en avgjørende rolle for oppnådd salgssuksess.

Vinneren har levert eksepsjonelle salgsresultater over tid og er sannsynligvis én av Norges beste selger uavhengig bransje. Et salgsarbeid det står stor respekt av da selgeren også lykkes med en type salg selgere generelt ikke liker, unngår og ikke mestrer, nemlig kaldt nysalg. Dette med høy kvalitet på salgene og med en normal gjennomsnittlig angreprosent.

Psykologi er viktig for å lykkes i salg, som positiv mental programmering for å fjerne mentale sperrer og tro på at det det som sies å være umulig er mulig. Dette gjør vinneren med glans, med tanken: «Hver samtale er et mulig salg» og hvor alle myter om salgsresultater på kalde prospekts er blitt knust for lengst.

Toppselgeren er også omsorgsfull, bryr seg om sine kollegaer og bidrar til et positivt arbeidsmiljø. En selger av høy rang med et sprudlende engasjement og et vinnende vesen, som treffer kunder og gjenspeiles i imponerende resultater.

Vinneren er særdeles verdifull for sin arbeidsplass ved å ha bidratt med en betydningsfull del av den totale omsetningen i callcenteret gjennom to perioder, totalt over 5 år.

Vinneren av Årets Selger er Willy Mathisen fra Maskineriet.

Årets Outsourcing partnerskap

Dette samarbeidet har virkelig gjort hjemmeleksen før de startet, til tross for kort tid. De viser at begge har vist hverandre tillitt, hatt gode målsettinger om å bruke teknologi og øke trivsel og kundetilfredshet. At leverandør er så åpne at de beskriver sitt møte med kunde i et konkurransegrunnlag viser åpenhet mellom partene. Vi håper de følger sine planer om å internasjonalisere ut i Norden. Veldig solid gjennomføring og resultatene taler for seg.

Vinneren er av Årets Outsourcing Partnerskap er Proffcom og Fjordkraft Bedrift!

Årets Chatbot

Vi gratulerer med et grundig og langt arbeide for å få til chatbot som juryen nesten har lyst til å møte.

Vinneren har gjennom sin visjon vist at dagens chatbot løsninger kan leve opp til kundenes forventninger hvor man ikke er avhengig av den emosjonelle intelligensen. Årets vinner fremstår som den lille assistenten som raskt ordner opp og effektiviserer det du trenger av hjelp i det daglige. At den personlige rådgiveren ikke er langt unna beroliger også.

At chatboten er på innsiden av systemene gjør at det føles ut som at den er klok.

Vinner av Årets Chatbot er Nova fra Nordea!

Årets Innovasjon

Gratulerer med årets Kinderegg.

Ved å utvikle integrasjoner mellom CRM, AI og kjernesystemer muliggjorde vinneren en sømløs overføring av informasjon og effektiviserte prosesser som tidligere krevde manuell innsats.

Her har både medarbeidere, kunder og helt sikkert også ledelsen fått effektivitet uten at det har gått på bekostning av behandlingstid og kvalitet. Mange millioner er allerede spart og flere ser det ut til å bli. At de i tillegg bruker teknologien for å lese, tolke og behandle e-postene gjør at kunderesponsen dobles.

Vinner av Årets Innovasjon er Fjordkraft Bedrift!

Årets Bærekraft

Årets vinner viser at de virkelig tar fremtidens generasjon på alvor. Vi vet hvor viktig det er at unge, og folk som kanskje ikke ellers hadde fått en mulighet i arbeidslivet, blir tatt på alvor. Å ta seg råd til å bruke mye tid på implementering av bærekraft tar vi av oss hatten for. De bruker bærekraft som en mulighet for økt lønnsomhet og de stiller høye krav til valg av leverandører. Vinneren har et hårete mål om å bli Norges første klimanøytrale Callcenter. Her oser det av reelle ønsker å gjøre en forskjell for samfunnet.

Vinner av Årets Bærekraft er Maskineriet.

Del dette innlegget: